hur berätta om ätstörning?
hej, jag är en tjej på 15 år som inte har en så hälsosam relation till mat :( jag tänker ofta på vad och hur mycket jag äter och är livrädd för att gå upp i vikt. jag får dåligt samvete efter att ha ätit (speciellt om jag inte vet hur många kalorier det innehåller) och måste alltid äta minst av alla och vill inte att någon ska se mig äta. försökte svälta mig själv förut men det är svårt när man har föräldrar som är på en hela tiden och kräkas har jag försökt men det går inte. därför känns det som att jag inte har en riktig ätstörning eller hur man ska säga och jag vågar inte berätta för någon. har redan kontakt med bup pga andra grejer så det skulle väl vara henne jag berättade för. problemet är att jag är den blygaste personen i hela världen så jag har ingen aning om vad jag skulle säga. och tänk om hon inte tycker att mina problem är tillräckligt stora så jag aldrig får hjälp. jag är så rädd att hon ska säga typ "men du har inte alla symptom så det spelar ingen roll" eller nåt sånt. min mamma blir bara arg på mig när jag inte vill äta så hon är ju inte till någon större hjälp direkt. men hur skulle ni berätta för någon om en "ätstörning" (vill inte självdiagnostisera) ???