Inlägg från: Anonym (trauma?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trauma?)

Min flickvän spyr när hon blir nervös

Williamnedhelp321456 skrev 2023-04-22 12:41:20 följande:
    Min flickvän spyr när hon blir nervös

Hej, jag å min flickvän har ett distansförhållande och har träffats sedan oktober 2022. De har bara gått bättre och bättre varje gång vi träffats förutom en liten del. Varje gång vi ska äta eller nått liknande så har hon spytt. Det jag har fått veta är att de beror på att hon fortfarande är nervös med mig och att hon inte är helt bekväm. Jag skulle behöva ganska akut hjälp för hon vet inte hur länge hon orkar må dåligt varje gån vi träffas:(.

Du får försöka lugna henne och tala om att det inte är ett problem för dig. Jag tänker att när nervositeten är så pass intensiv att det så finns det sannolikt andra svårigheter sedan tidigare i livet. Jag har själv varit i en sådan situation och kan än idag ibland känna att jag behöver spy om jag tycker att situationen blir för jobbig. För mig handlar det om självkänslan har tagit för mycket stryk tidigt i livet, men vi är alla olika.

Vill du satsa på relationen så säg att du vill hjälpa henne och fråga hur du kan få henne att bli mindre nervös. Kanske kan ni äta vid olika tider inledningsvis?
  • Anonym (trauma?)
    Ccplus skrev 2023-04-22 13:32:20 följande:
    Det märker man på sättet som han skriver och hur han reagerar.. Ord som Akut.. Och sorgsna smiles.. Det är som att springa runt panikslagen med sin hund och sedan undra varför hunden har panik för...?

Lösningen är enkel. Det är som trauma skrev.. Man säger att det är lugnt och sedan sätter man sig och snackar och fixar i någon soffa. 

Säga ord som fasen vad mysig du är.. 
    Jag tänker att ordet panik skulle kunna komma sig av att han också gillar den här tjejen väldigt mycket och är rädd för att det ska ta slut över en sak som i grund och botten är en omständighet som bara hon kan göra något åt.
Svar på tråden Min flickvän spyr när hon blir nervös