• Anonym (Jennie)

Snart 40, barnlös och ensam

Känner mig så ensam såna här dagar, lördag och sol och man ser familjer ute och gör saker ihop.
    Har satsat på karriären och valt pengar före att stadga mig med någon och ångrar det nu. Är rik men känner ingen glädje. Knappt haft nån relation, mest dåliga ons. Har ägnat mig åt matlagning vilket gjort mig väldigt överviktig då det lett till tröstätning, den enda glädjen där jag kan koppla av fullt ut. Min familj bor långt bort och vännerna fullt upp med sina familjer. Jag har ingen aning om deras värld. Känner mig bara så ensam och misslyckad.

• Svar på tråden Snart 40, barnlös och ensam
  • Anonym (V)

Försök skaffa vänner som inte heller har barn 

• Anonym (Jennie)
    Anonym (V) skrev 2023-04-22 15:43:36 följande:

Försök skaffa vänner som inte heller har barn 

Hur gör man det? :/
  • Anonym (Åsa)

vill du ha barn? Då skaffar du det nu på egen hand. Vill du inte ha barn? Det finns väl en app som heter go friendly tror jag.. , för tjejer. Testa det? :) 

• Fröken Allvar

Du låter verkligen ledsen och uppgiven. Du har ingen aning om dina vänners värld? Det låter som om ni tappat varandra. Det är en bra sak att ha pengar när man vill träffa nya vänner för att kunna göra trevliga saker tillsammans medan man lär känna varandra. Jag har dock lärt känna människor via internet helt utan pengar, men det kostar att åka och hälsa på dem som bor i en annan del av landet. Det kan ju du lösa lätt som en plätt. Kruxet är bara att hitta dem du gillar och fungerar med. När du väl gjort det är det även trevligt och bra att kunna bjuda på mat. 

• Tecum

Även om det är sent för barn kan du alltid träffa en man och inleda en relation. Satsa på det så slipper du känna dig ensam och i bästa fall får du vänner på köpet. 

• Fröken Allvar

Jag har fått kommentaren att jag har en partner och därför inte kan känna mig ensam ett par gånger. Om man nöjer sig med partner så kan det kanske vara svårt att förstå behovet av att även gå vänner. Vad partner gör, läste jag någonstans, är att eftersom åtminstone en annan människa vill vara med en så fungerar det som ett slags kvitto eller stämpel på att vara godkänd. Men det finns ju massor av knepiga människor som lever i en relation, och alla som lever i relationer har det inte bra i dem. Jag tycker att det är upp till var och en. Satsa på vänner om du vill ha vänner. Som flera andra sagt är det inte försent för dig att få barn själv och du är rik säger du, så du kan betala för att uppleva en graviditet om din kropp är med dig. Du vill förändra dina tidigare prioriteringar då karriär och pengar varit det viktigaste för dig. Människor förändras, nu har du gjort det, och det är inget konstigt med det. 

• Anonym (Mamma Mu)

Men du, jag var i samma ålder som du och kände samma sak förutom att jag inte var rik och gjort karriär,min tid hade gått till att arbeta en massa xtra för att lösa alla skulder ett X hade åsamkat mig, blev sol och vårad. Träffade en man och blev gravid på egen hand i 42 års åldern och födde ett friskt barn! Blev sedan lämnad mitt i graviditeten men allt har gått bra och jag har på köpet fått en ny bekantskapskrets 🥰 Som någon ovan nämnde , fixa barn kan man göra på egen hand?Danmark kanske 😉 om det är det du längtar efter!! 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Snart 40, barnlös och ensam