Harunge i rabatten
Hej!
jag har sån ångest och vet inte vad jag ska göra. Igår förmiddag hittade jag en död harunge mitt bland blommorna i rabatten. När jag hade plockat bort den och börjat med mitt ogräsrensande så ser jag plötsligt att under en av mina rhododendron buskar ligger en lite, liten harpalt och trycker. Jag läste på massvis om att harpaltar oftast inte är övergivna och att mammorna Kommer på natten osv. MEN? den här stackarn ligger under den sorgligaste glesaste buske som ni kan tänka er i en rabatt där det springer katter och hela grannskapets barn. Det spelas basket, fotboll och körs med små elbilar precis intill. Dessutom kan jag inte först hur mamman ska få plats och komma till under den där lilla busken. Med tanke på att jag hittat en död precis intil bör jag kanske ingripa? Tänk om jag låter den svälta ihjäl? Den kanske inte klarar en natt till utan mat? Vad tror ni om att försiktigt lyfta upp den och ge den lite mjölkersättning för hundar och lägga tillbaka den, men kanske med en handduk under och över. Om då harmamman kommer kanske det inte är någon skada skedd?