Lynx123 skrev 2023-05-08 07:51:31 följande:
Håller helt med dig men att få utbrott och skylla dem på en annan låter ganska omoget/tonårsaktigt. Så det finns nog två sidor av den här historien. 😉
Bara för att TS skriver att hon får utbrott så betyder det inte att de inte är befogade. Vi vet inte hela historien.
Min mamma kunde vara riktigt hemsk. Jag var rädd för henne när jag växte upp. När jag var tonåring så hatade jag henne. När jag flyttade hemifrån tänkte jag att nu äntligen skulle jag få lugn och ro. Icke.
När jag och min sambo flyttade ihop kom hon och pappa med pizza till oss och de som hjälpte oss att flytta. Jag tyckte att det var så snällt och gulligt och kände sån lättnad att slippa tänka på mat när vi hade slitit häcken av oss hela dagen.
De kom med maten säkert en halvtimme före utsatt tid. Vi stod med tunga möbler som vi ville få på plats. Fem minuter efter att de hade kommit in genom dörren åkte jag på en sån utskällning att vi inte hade satt oss vid bordet för pizzorna höll ju på att bli kalla.
Jag pluggade på högskolan på den tiden och hade oregelbundna tider då föreläsningarna låg utspridda. Det var mycket självstudier. Jag fick samtal flera gånger i veckan från mamma som rörde en enda sak. Hon ville bli hämtad på jobb för det var jobbigt att ta bussen. Om jag inte satt i en föreläsning så fanns det aldrig något hinder - i hennes ögon- att jag kunde hämta henne PUNKT! Så jag skulle spendera totalt en timme i bil för att köra henne från hennes jobb hem. Hon hade själv körkort men gillade inte att köra bil.
Den dagen jag satte ner foten och sa att jag inte kan hålla på att vara hennes taxi blev hon så sur att hon inte hörde av sig till mig på fem månader!!!
Så jag kan relatera till TS. Det kan vara ett helvete att försöka att ha en relation till en förälder. Bara för att de har titeln mamma eller pappa betyder det inte att man ska acceptera allt.