Fröken Allvar skrev 2023-05-01 23:00:09 följande:
Jag har nu övertänkt visdomen i tråden, översatt den till ett sublimt landskap, kulle efter kulle. Familjeliv vill vara en sjalett runt Göran Perssons grannfejd och dess dallrande hakor, en låtsat knuten näve i en ständig slutstrid. Över detta rike vakar en koffeinstinn Katla som håller den passiva aggressiviteten i schack. Mormor gråter. Ring klocka ring, klämta för de dömda.
/Fröken Allvar
Jag draperar mig i ditt inlägg. Inser att vi alla är dömda och friade. Först kommer orden som ger upphov till tankar som vi kan nedteckna. Det aggressiva skrämmer mig. Forumet är ett moränlandskap och inläggen dess stenar och backar. Gamla inlägg, historiska monument, likt dödisen som har bildat sänkor i landskapet. Reflekterandes behov, önskningar och riter, urgamla i nutida tappning. Prosa vars ord jag smakar på, finner bittra eller angenäma. Medvetna missuppfattningar, käbbel, medhåll, humor. En anslagstavla att göra sig gällande på. Se min lapp, läs min anteckning, inse att jag har rätt. Åtminstone tills jag skriver en ny och reviderad. Var inte så tredsk! Om du ändå inte tycker det, så sky mig inte, förakta mig inte. Tack för ditt bidrag till tråden.