• Josefin77

MENSVÄRK, RYGGVÄRK, BLÖDNING

plussade 2/5, problemet är att inte ens en vecka senare så började jag få en lätt blödning, kom bara om jag torkade mig och var LJUS rosa, i samband med detta har jag haft mensvärk och lite extra smärta på vänster sida. Dagen efter, inget blod, dagen efter det lite blod igen och nu har det hållit på så fram och tillbaka i nästan 7 dagar, har börjat få lite ont på även höger sida nu, och me mensvärk och mer ont i ryggen, samt lite lite mer blod, men ändå inte ens i närheten av en vanlig mens för mig? jag var iallafall inne för vaginalt ultraljud i onsdags 10/5, där dom inte kunde se tecken på graviditet, bara en tjock slemhinna, så dom tog blodprov där mitt hcg låg på 551, vilket dom tyckte var normalt, men i och med mina problem så misstänker dom utomkvedshavandeskap, ska tillbaka fredag 19/5 för nytt hcg och ultraljud, men är så nervös och vill hålla hoppet uppe, men det är svårt när smärtan börjar tillta och att det ibland är mer blod?. jag klarar mig än så länge gott och väl på trosskydd och bara Alvedon?. Är det någon som haft liknande som det ändå gått bra för? Förstår att det inte innebär att det måste gå bra för mig, men solskenshistorier är inte helt fel?.. men vill gärna veta om någon hade samma och det inte gick bra också, vill inte hoppas för mycket.

• Svar på tråden MENSVÄRK, RYGGVÄRK, BLÖDNING
  • Josefin77

Vill bara säga att det är inte jag som skrivit frågetecken efter varje mening haha? det kom automatiskt när jag la ut inlägget..Skrattande

• Elfbar

Nu kanske inte detta hjälper öht, men vet hur jobbigt det kan vara när ingen svarar på ens tråd.

Vi är ca. 40% gångna (17+1) och min sambo har fått något som hon liknar vid mensvärk samt ibland när hon torkat sig efter toalett har kisset varit lite ljusrosa. Hon har dock varken behövt ta smärtstillande eller använda någon form av trosskydd. Detta är alltså bara i kombination med toalettbesök  och inte varje gång ens. Vi känner tyvärr att vården inte riktigt tar vår oro på allvar och mer eller mindre säger att vi ska återkomma om det blir värre. 

Svar på tråden MENSVÄRK, RYGGVÄRK, BLÖDNING