• Yonnnn

Motverka håravfall - har vi lösningen?

Hej,

Som många vet är vi väldigt många som stressar, vilket medför håravfall. Jag är en av dom och har haft lite mineralbrister, varav jag fått tunnare hår. Har som aldrig gjort något åt det förrän nu på allvar.

Jag tänkte rada upp några bra grejer jag vet, ni får gärna komma med egna.

Dessa är mina tips jag kört på:
    Äter allsidig kost, mer grönsaker, även infört kött och så för att få järn
    Blutsaft för extra järn
    Tillskott med: Biotin, Selen, B12, magnesium, zink, kisel det är ICAs hår hud tillskott, är priorin kanske bättre? Ser att den innehåller också bara det nödvändigaste och även en aminosyra som är bra
    Rosemarinolja blandat med arganolja i hårbotten en gång i veckan 
    Masserar hårbotten

Jag har länge funderat på Finasterid. Som ska vara skonsamma och blockera DHT som är anledning till håravfall. Enda bieffekter är eventuellt sämre sexlust/erektion, slutar man så får man tillbaka det. Låter inte alls farligt?

Har även sett resultat i verkliga livet som använt det och det är fan stor skillnad.

Har ni några fler bra tips? Finasterid? Eller finns det något annat naturligt/medicin man kan ha i hårbotten?

Det sjuka är att jag sett några enstaka hårstrån kommit fram i mina vikar och även upplever jag lite tjocklek mitt på huvudet? kan mitt naturliga behandling verkligen gett effekt? Hur kan det kommit nya hårstrån där det var tomt tidigare? Känns otroligt.

• Svar på tråden Motverka håravfall - har vi lösningen?
  • Yonnnn

Vore intressant och få tips om ett bra schampoo/balsam som kan hjälpa stimulera hårbotten och dessutom inte innehåller sulfat/alkohol. Har vi några tips?

Ska nämna att jag är man också.

• Yonnnn

Någon som har erfarenhet av dermaroller, känns märkligt att man ska sticka lite i huden av hårbotten. Men det kanske kan vara något för att stimulera hårbotten?

Svar på tråden Motverka håravfall - har vi lösningen?