• kalkuta30

Vem är en influencer?

Att vara en influencer i andra länder, är du tvungen att visa att du lever vackert, har god klädsmak och reser till fina ställen. Men i Sverige är motsatsen, ingen vill titta på någons vackra kläder eller att detta visar ett vackert hem. Sverige är inget som andra i väst!
    Som alla vet att många outbildade och arbetslösa tjejer gjorde debut och tjänat miljoner. Man blottar sitt liv och tigger om markeringar, inte sällan är psykisk ohälsa inblandad eller andra symtom.
    En som nästan kidnappade YouTube är Pernillas mutiinlägg, jag
    lagt märkte till några från det gamla huset.
    Även om man jobbar inom teater och kultur så finns det inte en enda pokostatpryl eller konstverk hos Pernilla, bara en massa billigt skräp, till och med en modern köksmaskin saknas.
    Dessa videor handlar mest om triviala vardagliga händelser,
    så varför vill man visa det, andra nöjer sig med Instagram. Jag tror att detta
    bara är en fräckis och YouTube -poängsamling. 
  • Svar på tråden Vem är en influencer?
  • EnAnonumius

Vad är en pokostatpry?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    kalkuta30 skrev 2023-05-16 13:48:14 följande:

en pryl, många prylar  
    dyrbart föremål 

Jag vet vad en pryl är för något, och jag vet även vad en s.k "status pryl" är för något också.

Men nu skrev du "pokostatpryl"..

Ordet POKOstatpryl  finns inte med i
    svenska akademins ordbok/lista.

Så kan du försöka igen.. Och denna gången fokusera på hela ordet. Inte bara "pryl"-delen i ordet.

Så jag provar igen..
    Vad är en pokostatpryl?

• Mrs Moneybags
    EnAnonumius skrev 2023-05-16 14:10:13 följande:
    Jag vet vad en pryl är för något, och jag vet även vad en s.k "status pryl" är för något också.

Men nu skrev du "pokostatpryl"..

Ordet POKOstatpryl  finns inte med i
    svenska akademins ordbok/lista.

Så kan du försöka igen.. Och denna gången fokusera på hela ordet. Inte bara "pryl"-delen i ordet.

Så jag provar igen..
    Vad är en pokostatpryl?
    om du tänker lite så kanske du förstår att TS försöker skriva en påkostad pryl.

Personen har förmodligen inte svenska som modersmål, kanske finska. 
  • EnAnonumius
    Mrs Moneybags skrev 2023-05-16 14:15:24 följande:
    om du tänker lite så kanske du förstår att TS försöker skriva en påkostad pryl.

Personen har förmodligen inte svenska som modersmål, kanske finska. 
    Jadu, och då då kanske du skall plugga på om finska alfabetet i stället för att gissa på "kanske finska" om h*n nu int6ee skulle vara svensk.
    Det finska alfabetet har faktiskt  "å" med och det finns även finska ord med "å" i också.
    Du vet bokstäverna "å", "ä" och "ö" är inte unikt för just oss svenskar, om du nu trodde detta.

Och OM nu TS menade "påkostad" pryl, så kunde TS skriva "påkostad".

• Mrs Moneybags
    EnAnonumius skrev 2023-05-16 14:36:36 följande:
    Jadu, och då då kanske du skall plugga på om finska alfabetet i stället för att gissa på "kanske finska" om h*n nu int6ee skulle vara svensk.
    Det finska alfabetet har faktiskt  "å" med och det finns även finska ord med "å" i också.
    Du vet bokstäverna "å", "ä" och "ö" är inte unikt för just oss svenskar, om du nu trodde detta.

Och OM nu TS menade "påkostad" pryl, så kunde TS skriva "påkostad".
    vad är in6ee? Skojar bara!

Hur som helst var det en felstavning. Det liknade felstavningar som jag har sett tidigare från finnar, så det är därför jag uppfattade det så.  För övrigt finns bokstaven å endast i låneord i finskan om man ska vara petig. Men vi får väl invänta TS svar. Glad
  • kalkuta30
    Jag råkade skriva fel, det går inte att justera i efterhand.
    Tråkigt att intelligensen tillåter inte att iblad kan stå fel,
    hitta ett jobb!
  • Fröken Allvar
    callmepreggoornot skrev 2023-05-16 16:22:30 följande:

Är alla AI-genererade numera

De AI-genererade på forumet har bild och/eller fantasifulla sammansättningar som användarnamn. Deras syntax ser avancerad ut, men deras svar till andra användare visar den verkliga språkliga nivån. Om du önskar avslöja en AI-genererande användare kan du med fördel ställa frågor.
  • Aniiee

Du har en väldigt snäv syn på vad en influencer är. Du tänker att det är någon som visar upp massa statusprylar. Men sanning är att en influencer är någon som gör något som influerar/inspirerar. Det de inspirerar till är inte nödvändigtvis mer eller mindre trashiga prylar för dyra pengar. Det kan också vara folk som inspirerar till saker som slow fashion och historisk sömnad (Abby Cox, Bernadette Banner, Karolina Zebrowska....), till bättre mat (SortedFood, Vincenzo's Plate), till bättre psykisk hälsa (CinemaTherapy), till politik (Ben Shapiro och Vaush för att ta två som står på exakt motsatta änden till varandra), till..... så mycket annat.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Vem är en influencer?