Ja, magsjuka kan bli extremt långdraget och magsjuka är väl en av få sjukdomar där man kan "smittas om", om jag har förstått det rätt.
På förskolan jag arbetar på, var det nära att vi var tvungna att stänga ner hela stället för några år sedan (innan pandemin) när magsjuka valsade runt under 6-7 veckors tid. Det var helt galet och smittskyddet blev inkopplat. Barn och personal smittades om och om och om igen. Magsjukan spreds till min sons förskola, trots att han gick på förskola i andra änden av stan. (Jag och han var ju bärare förstås) Under tre-fyra dagar fick förskolecheferna hoppa in bland barnen på min förskola eftersom det inte fanns någon ordinarie personal kvar på hela förskolan. Man löste det hela genom många, många uppmanande brev till föräldrar, vikariestopp (vikarierna blev också sjuk och det började spridas runt på förskolorna som använt samma vikarier) och till slut tog man in städpersonal på de värst drabbade förskolorna som fick sanera hela stället under en och samma helg. Då, först då, blev det stopp på eländet.
Så ja, att smittas om är ingenting konstigt när det gäller magsjuka. Gör som vid springmask: sanera hela jäkla bostaden, och var extremt noga med hygienen så blir ni av med det. (Och lämna inte för tidigt på skola och förskola)