• ny medlem 1234

GOURI SKINBOOSTER

Jag vill skriva min historia av användningen av detta preparat, inte i avskräckningssyfte utan att för att visa att detta faktiskt KAN hända.
    Jag tänker heller inte nämna var jag gjorde detta för kliniken är bra och professionell med välutbildad personal och jag är inte här för att klaga.

Jag är en fullt frisk människa. Kvinna, 40 år, inga allergier och har aldrig reagerat på någon medicin/vaccin.

GOURI är något man injicerar i ansiktet för att huden ska börja producera mer kollagen.

Jag skulle få 2 behandlingar á 2ml var och här är min historia.

Första behandlingen gick smoothly. Inga problem, syntes inte ens i mitt ansikte om kvällen eller dagen efter. Vilket var skönt för jag höll detta hemligt.

En vecka senare svullnar mitt ansikte upp lite här och där men det blev bra igen efter 4, 5 dagar.

Två veckor efter behandlingen börjar mina handflator och fotsulor klia. Inga utslag. Jag koppade INTE detta till min ansiktsbehandling och när jag googlade på problemet verkade det snarare vara p g a torr hud eller svamp. (nu vet jag att det är en ganska allvarlig indikation på att en allergisk reaktion påbörjat.)

3 veckor efter första behandlingen får jag då min andra behandling. Jag har alltså fortfarande kliande handflator och fotsulor när jag nu sprutar in än mer.

Jag får injektionen som sist och det tar väl ungefär 10 ? 15 minuter ca.

Därefter tar vi några bilder och jag betalar. Strax efter jag betalat känner jag att min hals börjar snörpas åt. Det börjar låta när jag andas.
    Jag känner även att gommen, tungan, svullnar.
    Jag får sitta ner och mitt ansikte blir helrött, läpparna svullnar.

Behandlaren ger mig snabbt 2 olika mediciner som hon krossar och blandar ut i vatten;
    BETAPRED;  ett kraftigt verkande kortisonpreparat som hämmar inflammation och allergiska reaktioner
    och METYLPREDNISOLON som är en kortikosteorid som, bland annat, lindrar symtom på inflammation och eliminerar allergiska symptom.

Hade hon inte gett mig dessa vet jag inte hur det gått med mig.
    Min tanke var hela tiden ?Det blir nog inte värre än detta iaf, det har säkert nått sin kulmen nu?
    Nu har jag lärt mig ? och detta bör ni alla veta ? att när halsen snörps åt; då är det AKUTEN som gäller. För det kan gå fort och främsta dödsorsaken av anafylaktisk chock är syrebrist.

I alla fall.
    Jag sitter på soffan och har fått besked om att jag måste stanna kvar i 4 timmar.
    Det kommer en ny kund och hon är oturligt nog ensam på kliniken just denna dag.
    När jag sitter där försöker jag räkna ut min puls och när jag väl hittar den känner jag att den är mycket låg.
    Jag går till behandlingsrummet och når att säga att jag håller på att svimma före det svartnar helt.

Jag vaknar på golvet, behandlaren håller om mitt huvud. Jag var borta i några sekunder men det kändes mycket längre. Hann drömma massor. Det var första gången jag svimmat i mitt liv.

Jag blir hjälpt till en brits och nu har jag blivit ganska skärrad. Pulsen är låg, andningen låter, jag är svullen och varm. Börjar må dåligt i magen.

Jag kontaktar min syster som jobbar i stan och hon kommer med detsamma Vi ringer min andra syster som är läkare i Danmark och hon blir väldigt arg på att kliniken jag är på inte har blodtrycksmätare. Så ett tips/befallning här till alla som arbetar med injektioner; skaffa det! Och aldrenalinspruta.

Min syster tar mig till akuten. Där börjar jag kasta upp massor vid inskrivningen.

Jag läggs på brits, pratar med läkare och sen är det 4 timmars observation.
    Jag har nässelutslag över hela kroppen, svullnad i läppar och ansikte men andningen är bättre, pulsen fortfarande låg men på uppgång. Ledsen, skärrad, ånger- och skamfull.

Detta var en anafylaktisk chock och får man inte hjälp snabbt kan man dö.
    Dagen efter var mina leder så smärtfulla, käkar, axlar, handleder och fingrar. Kunde inte öppna dörr eller torka mig efter toalettbesök, inte tugga, mf.
    Någon annan fick ta hand om mina barn.

Jag har som sagt i n g e n historik av problematik med några kroppsliga reaktioner så detta kom som en stor överraskning.

Mvh,
    en som helt enkelt får acceptera tidens gång med rynkor och allt det där.
  • Svar på tråden GOURI SKINBOOSTER
  • xnfsm

Att människan på salongen inte ringde på ambulans?! Vilket jä*la skåp till människa. 

Sinnessjukt och livsfarligt vad vi kvinnor är villiga att genomgå för att behaga samhällets blick och i hopp om att tycka liiiite bättre om oss själva. Spoiler: självhatet vinner alltid så länge vi fortsätter att jaga. 

• tindeli

Hej ! Vad säger din behandlare om din allvarliga reaktion ?
    Har ni hörts efteråt om detta ?  

Svar på tråden GOURI SKINBOOSTER