Insåg tidigt att Sverige inte fungerade för mig längre. Omöjligt att få ett eget boende pga betalningsanmärkning (ingen ville skriva hyreskontrakt, banker vägrade låna ut pengar). Dessutom en vikande kronkurs, galopperande inflation och ett växande skattetryck, en katastrofal migrationspolitik och integration. Då blev alternativet att pensionera mig i förtid och flytta till ett annat EU-land.
Jag hade en del pengar sparade och köpte på mig Euro så fort jag kunde under några år. En hygglig tjänste- och privatpension gjorde det möjligt att få ett drägligt liv. Tar en del konsultjobb på distans men långt mellan uppdragen.
Så nu bor jag i värmen sedan 2 år och har insett att jag sluppit mycket av det som drabbat svenska löntagare. Varken sjuka elpriser eller bensinpriser, inga sprängningar eller skjutningar, en volatil valuta och galna prisökningar.
Jag tycker ni skall göra en dokumentär om hur Sverige sakta dräneras på kvalificerad, inhemsk arbetskraft. Migrationsverkets siffror på hur många Svenska medborgare som lämnar landet (inte många som tidigare invandrat av dessa) är officiella men sällan diskuterade i media. Både svensk media och politiker har skygglappar och filterglasögon tyvärr...