När är man enligt dig i "medelåldern"?
En god vän till mig anser sig vara i medelåldern och hon är 36 år. Jag håller inte med. Vad tycker du?
En god vän till mig anser sig vara i medelåldern och hon är 36 år. Jag håller inte med. Vad tycker du?
35-45 vilket är hälften av 70-90 ungefär så gamla vi blir. Det är medelåldern. 45-55 är ju inte gammalt men övre medelåldern. Sen är man gammal.
När man har grå hår eller flint. Det går att fejka att man inte är i medelåldern men det ser ofta just fejkat ut. Och hörs även ofta på rösten när man är i medelåldern. Jag har till exempel börjat höra mina äldre släktingars röst i min röst ibland när jag är trött.
35-45 vilket är hälften av 70-90 ungefär så gamla vi blir. Det är medelåldern. 45-55 är ju inte gammalt men övre medelåldern. Sen är man gammal.
40-50 är medelåldern, 50- 60 övre medelåldern, sedan är man äldre.
Det blir en väldigt lång "äldre"-period. För hundra år sedan dog kanske de flesta runt 70-75, nu när man kan leva tills man är 90+ är man "äldre" i över 30 år, så kanske behövs en mer nyanserad syn på människor över persionsåldern.
När man har levt halva sitt liv. Så det varierar. Bo blev 90, så han var medelålders vid 45. Patrik blev 26 (olycka) så han var medelålders vid 13.
När man har levt halva sitt liv. Så det varierar. Bo blev 90, så han var medelålders vid 45. Patrik blev 26 (olycka) så han var medelålders vid 13.
Mentalt är en annan sak. Då inträffar medelåldern senare och senare. Mentalt är många som ungdomar på vissa plan väldigt länge, även om de har barn och hus och karriär.