• Lovelyseasons

Min flickvän har börjat bära sjalett och jag tycker att det är vackert!

Jag och min flickvän är båda kristna och hon har på sistone börjat att bära sjalett och jag tycker att det är oerhört vackert! Någon mer som håller med om det?

• Svar på tråden Min flickvän har börjat bära sjalett och jag tycker att det är vackert!
  • Lovelyseasons

Jag undrade inte hur ni tycker att just hon ser ut i sjalett, jag syftade mera på om ni tycker att sjalett är vackert på kvinnor generellt sätt?

• Aiways

En duk i håret? Tja det kan säkert vara snyggt på vissa. Är ju rätt sällsynt här. Vanligare i spanska länder. 

Vad har er religion med frågan att göra? 

• Litorina

Jag har sjalett ibland för att dölja en dålig hårdag, hålla håret från ansiktet när det blåser eller bara för att det är snyggt. Så, ja, jag tycker att det kan vara fint. Jag är ateist, om det spelar någon roll. :) 

• Litorina
    Guldnovan skrev 2023-06-19 13:29:24 följande:

Har ofta huckle eller plogg. Praktiskt och jag tycker det är snyggt. 

Vad är plogg och var i landet säger man så? 
  • Guldnovan
    Litorina skrev 2023-06-19 13:34:00 följande:
    Vad är plogg och var i landet säger man så? 
    Plogg, huckle är samma. Typ sjal som kvinnorna i Emil i Lönneberga hade. Hela Norrland skulle jag tro, möjligen att plogg är enbart Jämtland. 
    Jag använder snusnäsdukar i snygga färger. Knyter i nacken. Det blir påskkärring om man knyter under hakan 😁
  • Litorina
    Guldnovan skrev 2023-06-19 13:40:06 följande:
    Plogg, huckle är samma. Typ sjal som kvinnorna i Emil i Lönneberga hade. Hela Norrland skulle jag tro, möjligen att plogg är enbart Jämtland. 
    Jag använder snusnäsdukar i snygga färger. Knyter i nacken. Det blir påskkärring om man knyter under hakan 😁

Aha! 
    Jag håller med angående knut i nacken vs under hakan. :) 

• Citronella

Vad har er religion med saken att göra? Jag klär mig ofta i 50- tals stil och har bandana i håret. 

• Polyrytm
    Citronella skrev 2023-06-19 20:53:39 följande:

Vad har er religion med saken att göra? Jag klär mig ofta i 50- tals stil och har bandana i håret. 

Det är vansinnigt läckert, förövrigt.
Svar på tråden Min flickvän har börjat bära sjalett och jag tycker att det är vackert!