• Klimpen33

Kvinnor: kan man bli tänd/ upphetsad av att rida på någons axlar?

Hej,
    Min fantastiska hustru sedan många år har alltid tyckt om att rida på mina, och andras, axlar vid olika konserter. Jag har alltid kopplat ihop det med att hon ska få komma högt upp och få en fantastisk blick över publikhavet och scenen, något som glädjer mig för hennes skull.

Men nu när vi senast var på konsert för några veckor sedan så uppfattade jag henne efter ett tag som ganska tänd (så som hon är mot mig när jag vet att hon är sugen på sex). Egentligen inget konstigt med det, men nu när jag tittar på bilder och tänker tillbaka så undrar jag plötsligt om det iaf delvis kan ha att göra med att hon suttit på mina axlar under 3-4 låtar under kvällen? Och dessutom hoppade upp på axlarna under 4-5 minuter på en okänd kille vi pratade med under kvällen?

Det som triggade min tanke var när jag såg en bild på henne sittandes på den andre killens axlar. Ett glatt skrattandes ansikte, men med drag i hennes uttryck som iaf jag efter 20 år tillsammans kopplar ihop med någon form av sexuell laddning. Men jag såklart ha helt fel och jag har aldrig funderat över detta tidigare.

Är överhuvudtaget inte svartsjuk och hon får gärna fortsätta rida på axlar närhelst hon vill. Men jag måste erkänna att jag blivit nyfiken och undrar därför om min spaning/ fundering är helt orimlig, eller ifall någon annan upplevt att axelridning kan ha en sexuell laddning eller rent av vara upphetsande?

Tack på förhand för att ni kan hjälpa mig kalibrera mina tankar🙂

• Svar på tråden Kvinnor: kan man bli tänd/ upphetsad av att rida på någons axlar?
  • Anonym (Nyfiken)

Är man så har inget svar - men :
    Följer tråden med intresse!

En del har jag läst kan ju uppleva att de får orgasm av att sitta på sadeln till häst. Och en del av att sitta på centrifugerande tvättmaskiner.
    Så varför inte att sitta på axlarna också...

• Klimpen33

Vi får väl vänta och se om någon som faktiskt vet kan ge lite insikt i hur det ligger till🙂

• Anonym (B)

Den sexuella laddningen kommer sig isf av närheten till en annan människa men har svårt att se hur hon skulle ha gnuggat klittan mot hans nacke när hon satt där uppe. För er som inte fattar varför ridning eller centrifug kan ge orgasmer så kan jag tala om att det är rörelsen som är grejen. Inte att man bara sitter.

• Klimpen33

Tack, och jag förstår såklart att jag inte direkt har någon vibrator i nacken. Dock rör jag mig ju/ dansar med till musiken. Fast det kanske inte räcker för att skapa någon form av stimulans.
    Att närhet kan trigga motsvarande känslor är ju klart.
    Tack!

• Anonym (B)
    Klimpen33 skrev 2023-07-02 18:04:48 följande:

Tack, och jag förstår såklart att jag inte direkt har någon vibrator i nacken. Dock rör jag mig ju/ dansar med till musiken. Fast det kanske inte räcker för att skapa någon form av stimulans.
    Att närhet kan trigga motsvarande känslor är ju klart.
    Tack!

Du tror inte att du övertolkar hennes blick då? Ibland kan man ju se rätt konstig ut på bild, eller att hon njuter av musiken. Har du frågat henne....?
  • Klimpen33

Jo absolut kan jag övertolka och det kan ju finnas tusen anledningar till att hon blev tänd under konserten (det vet jag iaf att hon blev).
    Och det är absolut ingen grej och som jag skrev får hon gärna göra som hon vill oavsett hur hon upplever det.
    Frågan är ställd av ren nyfikenhet och inget annat 🙂

• Anonym (Du)

Jag tror du gör  kopplingen för att hennes kön var i närheten av den andre mannen. Du blev upphetsad och tror därför hon blev det. Jag tror inte tanken ens flög genom henne. 

• Klimpen33

Hehe? Ja, så kanske det är.
    Gjorde iofs ingen koppling på plats och har aldrig reflekterat över det innan heller. Men att tanken inte slagit henne kan du såklart ha rätt i.

Tack för att du delar din uppfattning!

• Anonym (Cuck)

Låter som att du gick igång av att se din fru på en annan man och har fantiserat ihop det i ditt huvud. Ser verkligen inte hur det skulle kunna göra någon upphetsad.

• Anonym (Du)
    Klimpen33 skrev 2023-07-02 19:11:22 följande:

Hehe? Ja, så kanske det är.
    Gjorde iofs ingen koppling på plats och har aldrig reflekterat över det innan heller. Men att tanken inte slagit henne kan du såklart ha rätt i.

Tack för att du delar din uppfattning!

Mer än en gång har jag hört män uppriktigt tro att en anledning till varför så många tjejer rider är för att det är skönt med kontakten mellan mus och sadel.  Om de visste hur ont man kan ha ibland.....olika sadlar gör olika ont. Har man fel trosor gör det ont, fel byxor gör ont. Skavsår som svider när man sen kissar. Har oxå hört att det förekommer att kvinnor får orgasm men de har kanske väldigt lätt att komma. Jag fattar det inte. 
  • Anonym (....)

Svaret på din fråga är att det säkert finns någon som går igång på det. Om din fru gör det ingen aning. Fråga henne.
    En fråga varför satt hon på en okänd mans axlar?

• Anonym (Nej)

Nej , inget sexuellt eller upphetsande.

• Klimpen33
    Anonym (....) skrev 2023-07-02 19:23:40 följande:

Svaret på din fråga är att det säkert finns någon som går igång på det. Om din fru gör det ingen aning. Fråga henne.
    En fråga varför satt hon på en okänd mans axlar?

Det var väl i en paus mellan att jag bar henne bara. Jag orkar ju inte bära henne hela tiden och behöver vila mellan varven.

Det har hon gjort förr och för mig spelar det ingen roll. Jag har aldrig gjort kopplingen till närhet/ ev. njutning tidigare och det är därför jag frågar här. Men ingen svartsjuka eller så, bara nyfiken.
    Tack för ditt svar!

• MrBundy
    Klimpen33 skrev 2023-07-02 19:50:47 följande:

Det var väl i en paus mellan att jag bar henne bara. Jag orkar ju inte bära henne hela tiden och behöver vila mellan varven.

Det har hon gjort förr och för mig spelar det ingen roll. Jag har aldrig gjort kopplingen till närhet/ ev. njutning tidigare och det är därför jag frågar här. Men ingen svartsjuka eller så, bara nyfiken.
    Tack för ditt svar!

Min sambo brukar sitta på min svank/rumpa när hon masserar min nacke och rygg. Det är inte ovanligt efter en liten stunds gnidande fram och tillbaka att hon vill ha sex istället. Jag känner att hon gnider sig mot mig så det är ju inte så konstigt isig. Kan ju gissa att det kanske är liknande med din tjej. Att hon då har sitt kön i nacken på dig eller någon annan kille kan ju säkert också bidra till stämningen. Tycker också du ska fråga henne!
  • Anonym (Japp)

100%. Jag har kommit flera gånger (av misstag) på hästryggen. Och då inte av någon stimulans utan mer att knäna pressades inåt. 

• Klimpen33
    Anonym (Japp) skrev 2023-07-02 21:02:30 följande:

100%. Jag har kommit flera gånger (av misstag) på hästryggen. Och då inte av någon stimulans utan mer att knäna pressades inåt. 

Tack för att du delar med dig! 

Nu var det iofs mer mans-axlar än hästrygg jag var nyfiken på 🙂

Svar på tråden Kvinnor: kan man bli tänd/ upphetsad av att rida på någons axlar?