Tyra myra skrev 2023-07-06 10:34:48 följande:
Åsikter
1. Är det skillnad på hur man uttrycker sina åsikter på FL och i verkliga livet?
2 Vilka typer av åsikter kan man ventilera på FL men inte i verkliga livet?
3 År det viktigt att få medhåll av andra likasinnade?
4 Vad är viktigast för dig att förmedla med dina inlägg/trådar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-06 12:10
5 Vad är viktigast för dig åsikten i sig eller om den är PK eller inte?
1) Säkert är det så för många. Om man kan vara anonym vågar man nog säga sådant som man inte vill ta det sociala priset för att säga IRL. Jag vill inte påstå att det gäller mig direkt, men rent allmänt kan jag tänka mig att det är så.
2) Se ovan: Sådant där det skulle kosta på i vänkretsen eller på arbetet om man uttryckte obekväma åsikter.
3) Nja, det kan väl vara trevligt iofs men jag har inget emot att få mothugg och argumentera för min åsikt.
4) Skapar i det närmaste inga trådar, jag reagerar på andras inlägg genom att lägga fram åsikter och argument.
5) Jag har inget problem med att folk för fram PK-åsikter så länge de har tänkt igenom sin ståndpunkt och inte bara upprepar det media har sagt. Det absolut viktigaste för mig är att ha en dialog, där man läser av vad motparten säger och bemöter det. Tyvärr är det alldeles för sällsynt, alltför ofta handlar inläggen om ad hominem, upprepning av en monolog eller halmgubbeargument. Synd.