• flygrl

Blir ni andra också plötsligt utloggade hela tiden?

Sedan typ igår blir jag ständigt utloggad från FL och måste logga in igen, vilket är rätt irriterande. Tidigare har jag väl blivit utloggad kanske en gång i veckan och det är ju hanterbart.

Hur är det för er andra?
    Och vad säger FL:s tekniska avdelning? 😮

• Svar på tråden Blir ni andra också plötsligt utloggade hela tiden?
  • Ellie

Samma sak för mig idag. Måste logga in på nytt varje gång jag öppnar sidan.

• FredrikLiksom

Samma här. Verkar även ske något skumt med formatet med. Sidan ändrar storlek liksom precis som när man zoomat fast den kommer liksom inte tillbaka till defaulten.

• flygrl
    Ellie skrev 2023-07-13 21:22:10 följande:

Samma sak för mig idag. Måste logga in på nytt varje gång jag öppnar sidan.

Visst är det jobbigt. På så vis blir det svårare att bara snabbt kolla av forumet emellanåt.
    FredrikLiksom skrev 2023-07-13 21:50:04 följande:

Samma här. Verkar även ske något skumt med formatet med. Sidan ändrar storlek liksom precis som när man zoomat fast den kommer liksom inte tillbaka till defaulten.

Aha, det med formatet har jag inte märkt av men det kan ju också handla om vilken enhet och mjukvara man kör. I mitt fall iPhone, iOS 16 och Safari.
    Men FL är ju en sällsynt buggig sajt rent allmänt imho. 😮
  • molly50

Igår blev jag utloggad flera gånger då datorn stått på viloläge ett tag.
    Men inte idag,än så länge. 

• Moderator

Hej!
    Min gissningar är att det beror på de senaste uppdateringarna av sajten
    Teknik har uppgraderat för att bl.a få bättre fart på sajten så att det inte ska bla lagga.

• ClumsySmurf

sessionskakan var bara giltig i en timme, tror något struntade i "kom i håg mej"

• Xenia

Jag har markerat "Kom ihåg mig" men måste ända logga in varje dag. Men igår fick jag logga in två gånger.

Dessutom skrev jag ett svar i en tråd, men när jag skickade det fick jag meddelande att jag inte var inloggad. Men det var jag och när jag gick in på en annan tråd så syntes det, jag såg min avtar uppe till höger. Men mitt långa svar var borta för alltid. Jaja, får ta det som ett tecken "du skriver för mycket". Tyst

• ClumsySmurf
    Xenia skrev 2023-07-14 15:15:28 följande: #9

Jag har markerat "Kom ihåg mig" men måste ända logga in varje dag. Men igår fick jag logga in två gånger.

Dessutom skrev jag ett svar i en tråd, men när jag skickade det fick jag meddelande att jag inte var inloggad. Men det var jag och när jag gick in på en annan tråd så syntes det, jag såg min avtar uppe till höger. Men mitt långa svar var borta för alltid. Jaja, får ta det som ett tecken "du skriver för mycket". Tyst

när jag skriver något längre inlägg gör jag ett vanligt text dokument som jag klistrar in
  • flygrl
    Moderator skrev 2023-07-14 13:46:46 följande:

Hej!
    Min gissningar är att det beror på de senaste uppdateringarna av sajten
    Teknik har uppgraderat för att bl.a få bättre fart på sajten så att det inte ska bla lagga.

Som jag också skrev i andra tråden så verkar det funka bra igen. 
    Tack! 😊

• flygrl
    Xenia skrev 2023-07-14 15:15:28 följande:

Dessutom skrev jag ett svar i en tråd, men när jag skickade det fick jag meddelande att jag inte var inloggad. Men det var jag och när jag gick in på en annan tråd så syntes det, jag såg min avtar uppe till höger. Men mitt långa svar var borta för alltid. Jaja, får ta det som ett tecken "du skriver för mycket".  // Tyst

Usch, va jobbigt när sånt händer. Du som ofta skriver så intressant och fylligt med. 
    Men jag gör ungefär som ClumsySmurf fast jag copypastar då och då det jag skriver till Anteckningar i stället. Innan jag trycker på 'Skicka svar', kopierar jag en sista gång.😉
  • ClumsySmurf
    flygrl skrev 2023-07-15 20:04:07 följande:
    Usch, va jobbigt när sånt händer. Du som ofta skriver så intressant och fylligt med. 
    Men jag gör ungefär som ClumsySmurf fast jag copypastar då och då det jag skriver till Anteckningar i stället. Innan jag trycker på 'Skicka svar', kopierar jag en sista gång.😉
    På mobilen använder jag QuickEdit+ (android)

Jag har fipplat med koden så jag kan använda "HTML" knappen på översta raden så jag kan göra en backup på det formaterade inlägget jag skrivit i editorn, smidigt om jag citerat inlägg.

Det kanske hade varit något för FLs förslagslåda att be dem lägga till funktioner som redan finns

tinyMCEApplication.gif

• flygrl
    ClumsySmurf skrev 2023-07-15 20:40:36 följande:
    På mobilen använder jag QuickEdit+ (android)

Jag har fipplat med koden så jag kan använda "HTML" knappen på översta raden så jag kan göra en backup på det formaterade inlägget jag skrivit i editorn, smidigt om jag citerat inlägg.

Det kanske hade varit något för FLs förslagslåda att be dem lägga till funktioner som redan finns

Man får alltid bra tips från dig oavsett va man diskuterar. Tack! Fast jag kör tyvärr iPhone/iOS. Undrar om man göra det där på min lur med. Ska försöka kolla upp det men är väl tyvärr inte lika vass på sånt som du. 😉
Svar på tråden Blir ni andra också plötsligt utloggade hela tiden?