Tror ni att elstödet påverkat inflationen?
Vad ror ni? Har elstödet påverkat inflationen och i sä fall Hur? och Varför?
Knappast mätbart i alla fall. Någon promille av inflationen, knappast mer.
Nej, det tror jag inte eftersom det ekonomiska läget påverkas av mycket större faktorer som dessutom var i full rörelse långt innan. Elstödet var ju en följd av högre elpriser som var en del av inflationen, så inflationen kom först av de två.
Ja det har inverkat men knappt mätbart. Jag tycker det var helt vansinnigt att dela ut dessa pengar, helt galet.
Priset har varit lågt även under vintern och våren och prognosen för hösten pekar mot fortsatt lägre elpriser.
Priset har varit lågt även under vintern och våren och prognosen för hösten pekar mot fortsatt lägre elpriser.
Ja det har inverkat men knappt mätbart. Jag tycker det var helt vansinnigt att dela ut dessa pengar, helt galet.
Jag kan fundera över hur man kunnat fördela pengarna på ett bättre sätt. Tycker att min mans kommentar, när vi fick beslutet om elstödet var rätt bra
"Hur gör man för att betala tillbaka pengarna? " Vi tyckte uppriktigt sagt att det var pinsamt. Vi som sitter i billigt boende, utan bolån, med bra inkomster får pengar medan ensamma mammor i hyresrätter inte får nåt.