• Saibot

Plastfarsa

Min sambo, som har en 14 årig son, som jag tycker har så taskig attityd mot henne. Hon gör allt för han. Lagar precis den mat han vill, ställer fram allt, frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsfika, på bordet, så han bara behöver sätta sig och äta. Han ligger bokstavligen bara i sängen och gör ingenting. När maten är serverad för han, så svarar han bara "ja!" Med väldigt taskig attityd, efter minst en timmes tjatande. Lite mer kan man väl kräva av en snart femtonåring som får allt serverat? Allt han behöver göra är att komma när maten är serverad och visa lite tacksamhet. 

Min sambo blir orolig att hon inte räcker till när han alltid har dålig attityd mot henne, men hon gör verkligen allt och lite till för han. Jag skulle så gärna säga till han att visa lite mer tacksamhet till sin mamma. 
    Till er som har lite mer rutin av liknande situation. Ska jag säga till han? Eller ska jag bara låta han köra över sin mamma? Så hon som har nog dåligt sjölvft, må ännu sämre, och tro att hon är en dålig förälder?

• Svar på tråden Plastfarsa
  • Mortiscia80

Det är inte pojken du ska prata med utan mamman! Hon måste sluta kräla för sin son och kräva lite respekt.

• ht1
    Curling heter det. Mamman gör barnet en björntjämst.
Svar på tråden Plastfarsa