• Loloo73

Mitt självförtroende tar koll på mig

Hej
    jag har under en längre tid haft en strid mot mitt självförtroende.vissa Dagar tycker jag att jag är rätt vacker andra dagar/ månader kan jag känna mig jätte ful. Igår var en sådan ångest jag gick med min kille till klubben och var eätt sminkad och hade en tight klänning men kände mig inte alls fin, alla tjejer såg bra ut och jag började övertänka han kommer finns dem mer attraktiva. jag orkar Inte känna denna känsla. 

hur mycket jag än får höra komplimanger så tror jag inte riktigt på de, jag är en tjej i 20 års ålder, är flygvärdinna. de liksom de som ?räddar mitt självförtroende? att jag har det jobb jag har. Men jag orkar inte tacklas med självkänslan längre. Kollar mig hela tiden i spegeln:/

• Svar på tråden Mitt självförtroende tar koll på mig
  • jnnfr92

Vad tråkigt att du tänker så om dig själv. Jag tror allas självkänsla, och självförtroende, går upp och ner, men om det är nere under en lång tid och får dig att må dåligt tycker jag att du ska söka hjälp. 

Det du nämner i ditt inlägg tänker jag är mer en dålig självkänsla. Vanliga tips för att förbättra självkänsla är t.ex. att göra tacksamhetsövningar (tänk på tre saker varje dag som du är tacksam över, stort som smått) och träna, inte för att få en snygg kropp men för att lära känna din kropp och få lite må-bra hormoner. 

Men det är svårt att få till nya vanor så mitt bästa tips är nog att söka professionel hjälp. Senast jag gick till en psykolog gjorde jag det via en app (Mindler, men finns säkert andra). Dels går det på högkostnadsskyddet, så typ 100-200 kr per gång, samt att där kan man välja vem man vill prata med. Vill man prata med en man/kvinna, yngre/äldre osv. Samt att det stod vilken problematik de är inriktigtade att jobba med.

Svar på tråden Mitt självförtroende tar koll på mig