• Anonym (irriterad)

Fattar han inte att han förstör vår relation

Hej!

Jag och min man har varit tillsammans i 13 år. Han har alltid varit kärleksfull och vääääääääligt på. Klämmer och känner mig mig i tid och otid. Och det är jätte trevligt att känns sig uppskattad, tro inget annat.
    Men han respekterar inte mina gränser. Jag VILL inte att han ska "råka" komma i mot  mitt kön i tid och otid. Jag menar, jag vill inte ha en hand mellan benen om man känner sig svettig, och i bland känner man sig ju ofräsch lixom... har pratat med honom så många gånger, och då blir det lite bättre ett tag, men sen återgår det.

Sen kom jag tar på honom, typ sitter och smeker på benet, så får man direktioner om hur man ska göra och inte göra......ta inte där, gör så...nej det kittlas....mm mm....

Och sen om vi blir osams, har jag väldigt svårt att glömma helt, och jag upplever att det är hans fel och han har sårat mig.
    Jag har oxå gjort fel, så jag är inte felfri på något sätt.

Sådana saker får mig oxå att tappa lusten på honom, för han har sårat mig så på djupet. och råkar jag säga saker flera gånger då är han på mig och tycker att, det där har du ju minsann redan sagt en gång....

Hur ska jag komma över min irritation?

• Svar på tråden Fattar han inte att han förstör vår relation
  • KimLinnefeldt

Du måste nog förklara för honom precis hur du känner, på ett vänligt men bestämt sätt. Gör det i en neutral situation, på promenad eller i bilen, så blir det mindre laddat. Berätta vad du gillar och inte gillar. Försök undvika att prata om honom och vad han gör, utveckla istället vad du själv tänker och känner.

Om han inte tar det på rätt sätt eller genast glömmer vad ni kommit överens om, så passar ni kanske inte så bra ihop.

• Anonym (S)

Det du beskriver är ofredande. T.o.m sexuellt ofredande. Han har ingen rättighet till din kropp bara för att ni är ett par! Förklara för honom det du skrev i ts; Fattar han inte att han förstör vårt förhållande??
    Han verkar ju själv väldigt medveten om sina gränser och sin integritet så varför ska inte du för vara det?? Låter väldigt mansgrisigt att anse att man bara tar för sig! Även om du tycker det är mysigt 10 ggr så har du all rätt att säga ifrån den 11de gången!

• Pixie99

Ni tycks ha två, till synes separata problem. Ett där han tar på dig på ett sätt som du uppfattar som jobbig. Och ett annat problem där ni säger sårande saker till varandra och är långsinta. Utan att ha mer information, skulle jag gissa att det ligger något annat bakom din irritation.

Att din man tar på dig är inte hela världen, man kan bara markera att det inte är något du önskar i tid och otid. Inte fräsa ilsket, utan bara vänligt och bestämt och sedan markera på samma sätt konsekvent varenda gång. Han kanske försöker initiera sex på ett burdust och klumpigt sätt och således behöver vägledning. Prata om hur ni vill göra när ni vill ha närhet och romantik. Det behöver inte bli irriterande i sig självt om man i övrigt älskar personen i fråga och kan prata med varandra.

Likaså om man under ett gräl råkar häva ur sig något som träffar den andra personen på ett mera sårande sätt än vad man egentligen tänkt, så tar det normalt inte lång tid förrän man insett sitt misstag och ber om ursäkt samt reder ut saken. Man går inte tillbaks och ältar det samt lagrar det som ammunition för senare gräl.

Din irritation tycks snarare hämta sin energi från ett djupare plan. Vanligtvis brukar en sån här känsla som liksom "skaver", vara ett tecken på ett beslut som man redan tagit men som man ännu inte har accepterat, och därför triggar det en försvarsmekanism, och som dränerar en på energi.

Vad det är, kan jag inte svara på baserat på den knapphändiga information du har gett här. Men jag skulle rekommendera att du tar en stund och är brutalt ärlig mot dig själv vad du känner gentemot honom och er relation.  

• Anonym (S2)
    Anonym (irriterad) skrev 2023-08-02 14:43:16 följande:
    Fattar han inte att han förstör vår relation

Hej!

Jag och min man har varit tillsammans i 13 år. Han har alltid varit kärleksfull och vääääääääligt på. Klämmer och känner mig mig i tid och otid. Och det är jätte trevligt att känns sig uppskattad, tro inget annat.
    Men han respekterar inte mina gränser. Jag VILL inte att han ska "råka" komma i mot  mitt kön i tid och otid. Jag menar, jag vill inte ha en hand mellan benen om man känner sig svettig, och i bland känner man sig ju ofräsch lixom... har pratat med honom så många gånger, och då blir det lite bättre ett tag, men sen återgår det.

Sen kom jag tar på honom, typ sitter och smeker på benet, så får man direktioner om hur man ska göra och inte göra......ta inte där, gör så...nej det kittlas....mm mm....

Och sen om vi blir osams, har jag väldigt svårt att glömma helt, och jag upplever att det är hans fel och han har sårat mig.
    Jag har oxå gjort fel, så jag är inte felfri på något sätt.

Sådana saker får mig oxå att tappa lusten på honom, för han har sårat mig så på djupet. och råkar jag säga saker flera gånger då är han på mig och tycker att, det där har du ju minsann redan sagt en gång....

Hur ska jag komma över min irritation?

Varför vill du komma över din irritation? Tycker du ska bli ännu mer irriterad och arg, så du lämnar honom, han respekterar inte dig.
  • Anonym (skit)

Han verkar inte veta eller bry sig om vad som är passande i olika situationer. Han äger inte din kropp. 

En partner ska från början vara försiktig och man lär sig med tiden vad den andre tycker om eller inte. Man läser in det. Man kommunicerar. Sånt ska man bara fatta. 

Vad är det för vits tycker han att han tar på dig på ett sätt du inte vill, uppskattar? Det är ju helt absurt, fel. Tala om att han kör över gränser. Det är ju sexuellt ofredande. Bara för att man har en sexuell relation betyder inte det att man får lov att röra och göra vad man än behagar med den andres kropp. 

Det är inte du som ska öva på att inte vara irriterad. Du ska vara irriterad. Mer än irriterad. Vad är det för fel på han? 

• Anonym

Vad som är riktigt allvarligt är ju att du redan talat om för honom att du inte gillar det han gör med din kropp. 

Sedan måste han demonstrera, "jag gör faktiskt vad jag vill med din kropp. Jag bestämmer. "

Han lyssnar inte på vad du säger, då måste man till nästa steg. Det är att antingen flyttar du ut eller beställer tid på familjerådgivning.
    Du måste förmedla att du inte tolererar detta längre

• MrCarlis6000

Jobbigt läge.
    Jag var nog lite som han för ett par år sedan men nu är det omvänt och jag brukar tänka ?nu förstår jag vad hon menade?.
    Ja, jag får skylla mig själv. Jag förstod helt enkelt inte hennes känslor eller ens hur det kunde vara jobbigt.

Jag tror nog ändå att det enda sättet är att försöka prata. Alternativt bestraffa, 1 vecka sexvägran för varje gång han ?kommer åt?!Cool

Svar på tråden Fattar han inte att han förstör vår relation