• Maymom

Min dotter vill inte träffa sin kusin

Klart hon ska följa med när ni träffar kusinen. Sen behöver ni inte tvinga henne att hålla i den eller något.

prata med farmor om hur dottern känner så hon kan visa tydligt att hon inte glömmer bort henne. Hon kanske kan ge dottern extra uppmärksamhet när alla andra tittar på kusinen. Be flickan sitta i hennes knä, och kanske undvika att hålla i bebisen när er dotter är med, nu i början.

• Maymom
    Pineapplesue skrev 2023-08-05 00:24:08 följande:

Grejen är att jag förstår vad ni menar med att det bara är att hon träffar kusinen, problemet som är är att hon redan är mycket mindre prioriterad hos sin farmor. Som t.ex. så var vi på semester för nån dag sen och då ringde farmor till dottern och dottern tänkte då att farmor ville veta om hennes semester och hur hon hade de, istället så är det enda farmor säger är -har du sett bilden på mig och bebisen. Hon sa liksom inget annat! 
    min dotter ville träffa kusinen till en början men då alla tjatar varenda dag om bebisen så har hon liksom ändrat sig? 

Prata med farmor om det. Farmor är vuxen och borde kunna förstå att det är känsligt och bra att inte nämna bebisen närmsta tiden.
Svar på tråden Min dotter vill inte träffa sin kusin