• IsabelleJj

Psykiskt misshandlad av full sambo

Jag vill lämna honom, är inte kär längre mår mest dåligt precis hela tiden. Kan knappt klara av vardagen och mitt psyke är sämre än nånsin. Vi har tyvärr 2 barn ihop som sett alldeles för mkt och hört om hur han trycker ned mig på fyllan. Säger saker som ?mamma vill ta er ifrån pappa, mamma gör det här mot oss? medans han innan skrikit ?du är en värdelös mamma, ful, fet, (aldrig varit fet) jag ska ha nån bättre, du är pank och alla hatar dig. Du har inga vänner (många försvann för han bråkade med dom på fyllan och anklagade dom för att tutta i mig saker emot hur han är, då var dom ?inte bra för mig?. När jag pratar om att separera hotar han med att berätta för folk hur ?sjuk? jag är och att jag kommer bli av med allt för det ska han se till. Jag vill lämna honom, är inte kär längre mår mest dåligt precis hela tiden. Kan knappt klara av vardagen och mitt psyke är sämre än nånsin. Vi har tyvärr 2 barn ihop som sett alldeles för mkt och hört om hur han trycker ned mig på fyllan. Säger saker som ?mamma vill ta er ifrån pappa, mamma gör det här mot oss? medans han innan skrikit ?du är en värdelös mamma, ful, fet, (aldrig varit fet) jag ska ha nån bättre, du är pank och alla hatar dig. Du har inga vänner (många försvann för han bråkade med dom på fyllan och anklagade dom för att tutta i mig saker emot hur han är, då var dom ?inte bra för mig?. När jag pratar om att separera hotar han med att berätta för folk hur ?sjuk? jag är och att jag kommer bli av med allt för det ska han se till. Pratar och flirtar med tjejer både på nätet och i vår närhet, på jobb, när som dissar honom blir han lika elak som han är emot mig mot dom. Han skyller att han försöker ragga på andra på fyllan och att han aldrig Skulle göra nåt emot mig lr barnen. Men det gör han, hela tiden. 

Mår dåligt vill inte men svårt ta mig samman, ge mig bara några råd 😞

• Svar på tråden Psykiskt misshandlad av full sambo
  • Lynx123

Om inte för din egen så snälla lämna honom för barnens skull. Varje dag blir de mer traumatiserade....inte en dag till. Kram

• Anonym (Barnen)

Är inte barnen nog motivation att lämna? Växte upp under liknande förhållanden och ja, det fuckade upp mig totalt. Finns inget att vänta på. Bara gör det nu,

• Anonym

Ta barnen och åk till en kvinnojour. Be om hjälp

• IsabelleJj
    Är inte barnen nog motivation att lämna? Växte upp under liknande förhållanden och ja, det fuckade upp mig totalt. Finns inget att vänta på. Bara gör det nu,

jo såklart, men han vänder dom emot sig så att dom ber mig åka tillbaka till pappa.När han är full gråter som och skriker gå bort till honom men sen saknar dom pappa. Dels för att han äger boendet vi hade och han kastar ut mig med barnen och som vill ?hem? och leka med sina kompisar och frågar mig varför jag inte kan bara prata med papp. 
    Utan barnen hade jag varit borta för länge sen men han håller boendet och allt sånt emot mig. 

• IsabelleJj

Är upprörd så skriver som en kratta. Vill bara bort från allt. 

Jag går tillbaka för att han tjatar, söker upp mig på jobbet fast jag säger nej, skämmer ut mig. Barnen vill hem men det är hans ?hem? jag ska vara tacksam. Fast han inte tagit barnen på tolv år bara jag, jag städar tvättar diskar sköter allt lämnar hämtar barn. Han jobbar och dricker. Pratar med andra tjejer. 

något barnen aldrig förstår förrän som är äldre. Äldsta börjar dock förstå lite då han sagt att han vill åka bort med mig för pappa blir arg när han dricke.

• IsabelleJj

Varje gång jag lämnat honom och bott hos mamma, när jag börjat mätt bättre börjat kolla lägenheter så trakasserar han mig på Mail (blockar han på sms) hela dagarna. Sms på sms, hot om att jag kommer få sparken från jobbet, alla ska få veta vilken ?sjuk? människa jag är. Alla hatar mig. 

sen när han hämtar barnen och det är hans tur att ha dom en helg så ringer han lr mailar på en gång att dom är förstörda och behöver oss tillsammans, jag måste komma på en gång och låter dom gråta i telefonen. 

jag skulle aldrig inte åka till barnen och jag vill inte att han har dom för han brys sig inte om jag inte är där och säger åt honom. Jag klarar inte av att han gör så emot barnen och vi har gemensam vårdnad. 

• Anonym (Barnen)
    IsabelleJj skrev 2023-08-08 20:21:36 följande:

jo såklart, men han vänder dom emot sig så att dom ber mig åka tillbaka till pappa.När han är full gråter som och skriker gå bort till honom men sen saknar dom pappa. Dels för att han äger boendet vi hade och han kastar ut mig med barnen och som vill ?hem? och leka med sina kompisar och frågar mig varför jag inte kan bara prata med papp. 
    Utan barnen hade jag varit borta för länge sen men han håller boendet och allt sånt emot mig. 
    Ja, precis så gjorde min vidriga pappa också. Lämna honom! Det är bara bortförklaringar. Allt annat är bättre än att stanna där. Du får ta hjälpa av kvinnojouren och familjerätten.
  • Core

Jag är uppvuxen så, lämna. Det skadar dig och framförallt barnen mer än man tror när man är i det.

• Anonym (?)

Om barnen ber dig att åka tillbaka till sin pappa, måste du säga nej. Trots att de gråter och skriker. Du får förklara för dem att "pappa mår inte bra" eller något liknande. 

• Anonym (Barnen)

Barnen förstår inte bättre. Men det gör du. Du måste vara den starka, den vuxna och ta dem bort från det livet.

• Anonym (ta hand om dig.)

Han vill få dig att tro att du inte klarar dig utan honom. Fast svaret är att du klarar dig bättre utan honom. Men det vill inte han inse för han har det väl bättre som det är nu än om ni skulle separera. Och han sätter sig själv i första rummet.
    Du får inte tro på dessa lögner. 
    Har du någon vän/släkting som kan hjälpa dig med boende?
    Om barnen ringer o gråter när dom är hos sin pappa, kan någon annan komma och hämta dom och köra dom till dig, så att du slipper träffa exet. För att han vill ju bara använda barnen för att hålla dig kvar som det verkar. 
    Ring kvinnofridslinjen för hjälp och stöd.
    Gör upp en plan, skriv ned i punktform vad som du behöver göra. Ett steg i taget och berätta inget för mannen. Du klarar det, ett steg i taget.
    Spara sms konversationer och spela in samtal i smyg, där han säger saker som innebär att han misshandlar dig psykiskt. Det kan vara bra vid en eventuell vårdnadstvist.
    Ta hand om dig! Du förtjänar någon bättre.....

• Anonym (Barn till alkis.)

Ursäkta mig nu men......du rabblar upp undanflykter i långa rader. Du är barnens trygghet!! Visa det! Sluta jamsa på och se till att rädda barnen undan mer elände.
      Du tillåter dem att skadas just nu. 

Jag är uppväxt med våld och alkohol. Det kommer jag aldrig bli fri. 

• Anonym (Barnen)
    Anonym (Barn till alkis.) skrev 2023-08-10 22:15:42 följande:

Ursäkta mig nu men......du rabblar upp undanflykter i långa rader. Du är barnens trygghet!! Visa det! Sluta jamsa på och se till att rädda barnen undan mer elände.
      Du tillåter dem att skadas just nu. 

Jag är uppväxt med våld och alkohol. Det kommer jag aldrig bli fri. 

Exakt så!
  • Små lätta moln

Det finns ingen annan lösning än att lämna honom men du kanske behöver hjälp. Det kan vara extra svårt för den som själv mår dåligt. Din mamma verkar vara en fast punkt och kvinnojouren finns alltid där för dig. De har stor erfarenhet. Även om han inte mår bra så ska varken du eller barnen behöva utsättas för det du beskriver. 

Svar på tråden Psykiskt misshandlad av full sambo