• Surtochsalt

Sök funktion?

Hej det var längesedan jag var här, så har lite problem att hitta allt. Kan någon förklara vart jag hittar en sökfunktion i forumen? lite jobbigt att behöva leta igenom allt för att se om det redan finns trådar om olika frågor. tack 😊

• Svar på tråden Sök funktion?
  • Magical

De står tydligt SÖK uppe till vänster (iaf på min dator)

• callmepreggoornot
    Magical skrev 2023-08-12 12:06:17 följande:

Min också men den suger. Funkar inte alls.
  • Surtochsalt
    Magical skrev 2023-08-12 12:06:17 följande:

Ok det gör det inte på mobilen 🤔, inte tydligt iaf för jag hittar det inte?. sitter aldrig vid en dator där har jag inte kollat. 
  • Blond tjej
    ClumsySmurf skrev 2023-08-12 13:26:37 följande:

Vrid mobilen till  landskapsvy

Det fungerar inte att söka med mobilen på FL  
  • ClumsySmurf
    Blond tjej skrev 2023-08-14 20:01:33 följande:
    Det fungerar inte att söka med mobilen på FL  
    Både mobil och desktop versionen av sidan är alltid inläst, det är bredden på skärmen som avgör vilken version visas.
    I landskapsvy är det som på dator om skärmen är tillräckligt bred.

• Blond tjej
    ClumsySmurf skrev 2023-08-15 08:22:39 följande:
    Både mobil och desktop versionen av sidan är alltid inläst, det är bredden på skärmen som avgör vilken version visas.
    I landskapsvy är det som på dator om skärmen är tillräckligt bred.
    Det går inte att söka även om jag vrider mobilen till landskapsvy.
    Vi får hoppas att en moderator eller forumvärden läser denna tråd så dom kan meddela teknik om problemet 
  • BallastenBalloon
    Blond tjej skrev 2023-08-15 20:28:27 följande:
    Det går inte att söka även om jag vrider mobilen till landskapsvy.
    Vi får hoppas att en moderator eller forumvärden läser denna tråd så dom kan meddela teknik om problemet 
    På mobilen så finns enbart sökfunktionen om du trycker på ?Familjeliv-loggan? uppe till vänster, så kommer du komma till startsidan av siten, och då har du en sökfunktion uppe till höger på skärmen.
    Dock är denna sökfunktionen något buggig, söker man direkt ifrån den sökikonen kommer inga svar alls, för att komma runt det lilla problemet så gör såhär:
    Klicka på sökikonen, men skriv ingenting i rutan utan tryck bara ?Enter?
    Du kommer då bli skickad till en ny sida, som kommer vara blank förutom en sökruta i uppe i mitten.
    Från denna nya sida kan du sedan skriva in vad du vill, trycka ?Enter? och sedan kommer du att få fram svar.

Har dock noterat att ibland om man trycker på en länk, och sedan väljer att gå tillbaka till söksidan så kommer inga svar att laddas utan sidan blir blank, lättaste sättet att komma runt det är att:
    Sök i sökrutan och tryck ?Enter?
    När du ska trycka på en länk för att läsa, för att slippa få en blank sidan om du går tillbaka, så håll ner ?Ctrl? och klicka på länken, den kommer då laddas i en ny flik som du sedan bara kan kryssa ner när du är färdig, så kommer sökresultaten att vara kvar på första sidan.
    Du kan även hålla ner ?shift? o h då kommer länken istället laddas i ett nytt webbläsarfönster. 
Svar på tråden Sök funktion?