• tjej2000

Förälskad i kille som jobbar hela tiden

Jag har skrivit med en kille till och från hela sommaren, han var väldigt intresserad och ville träffas men jag ville inte just då. Nu i förra veckan träffades vi för första gången och han var så snäll och vi hade jätte kul tillsammans. Efter vi sagt hejdå för denna gången skickade han mess och tackade för en jätte trevlig kväll och två hjärtan.  Han jobbar på ett stort lantbruk och just nu har dom fullt upp med trösket till och från iomed vädret är så ostabilt. Han sa när vi träffades att han inte kommee kunna träffas nästan någonting alls framöver förrän typ oktober då högsäsongen är över och det förstod jag. Men det var svårare än jag trodde?
    Vi träffades nästa dag igen och vi kysstes, höll handen och det var det bästa jag varit med om!!!
    efter denna gången däremot skickar han inga hjärtan eller något alls utan slutar typ helt att skicka något till mig. Jag frågade för ett par dagar sedan om hans nummer och så bytte vi nr vilket ändå gjorde att jag fick upp hoppet om att han ffr var intresserad? jag kunde inte hålla mig längre och ringde idag och frågade rakt ut om han var intresserad och vill träffa mig igen och han sa ja det är jag men jag har mycket jobb just nu fram till oktober så vi kommer knappt kunna träffas då? sen fick vi lägga på för han skulle prata med sin chef

jah vet verkligen inte hur jag ska ta detta, jag har haft magproblem i typ tre dagar och mår verkligen skit i hela kroppen, vet inte om det är influensa att pga honom:/ kan inte sluta tänka på honom

• Svar på tråden Förälskad i kille som jobbar hela tiden
  • Sollan907

Tänker att du ska ta det som att han vill ses men har mycket att göra så det kanske inte blir förens i oktober. Alltså precis som han sa. 
    Om han får tid över innan oktober och är intresserad kommer han nog höra av sig. 

• tjej2000
    Sollan907 skrev 2023-08-15 18:55:15 följande:

Tänker att du ska ta det som att han vill ses men har mycket att göra så det kanske inte blir förens i oktober. Alltså precis som han sa. 
    Om han får tid över innan oktober och är intresserad kommer han nog höra av sig. 

Mm jag får väl vänta tills dess och se om han glömmer bort mig eller hör av sig. Blir bara så lätt att jag hänger upp mig på sånt här och det är det enda jag tänker på. Enda sedan dess har jag haft problem med att äta och sova och koncentrera mig, är så sjukt jobbigt:(
  • Obscenitet

Tror du ska ta det lite lugnt och låta honom ta initiativ. Låter konstigt i mina öron. Men ring och jaga honom inte så får du se vad som händer. Spontant trot jag inte riktigt på hans stor om jag ska vara ärlig. 

• tjej2000
    Obscenitet skrev 2023-08-15 23:17:37 följande:

Tror du ska ta det lite lugnt och låta honom ta initiativ. Låter konstigt i mina öron. Men ring och jaga honom inte så får du se vad som händer. Spontant trot jag inte riktigt på hans stor om jag ska vara ärlig. 

stor = ord? eller vad menar du?
  • Nicco123

Hur gammal är du? Ska han jobba på detta lantbruk långsiktigt eller är det nått form av sommarjobb? Pluggar han? 

För här har du annars din framtid, han kommer jobba hela sommarhalvåret tydligen och du kommer stå där själv med barn, ensam semester osv.

Fundera nu på om denna kille verkligen är så bra att gå vidare med. Jag har flera vänner som dejtat killar med konstiga jobb och efter nått år eller flera har alla insett att det inte är värt det och riktar in sig på killar med vanliga jobb istället. 

• anonym494914
    Om en man inte har tid för dig så betyder det att han är inte förälskad å inte är så intresserad. Du kan alltid hitta bättre så släpp honom
  • tjej2000
    Nicco123 skrev 2023-08-16 07:32:38 följande:

Hur gammal är du? Ska han jobba på detta lantbruk långsiktigt eller är det nått form av sommarjobb? Pluggar han? 

För här har du annars din framtid, han kommer jobba hela sommarhalvåret tydligen och du kommer stå där själv med barn, ensam semester osv.

Fundera nu på om denna kille verkligen är så bra att gå vidare med. Jag har flera vänner som dejtat killar med konstiga jobb och efter nått år eller flera har alla insett att det inte är värt det och riktar in sig på killar med vanliga jobb istället. 

grejen är, jag är född 2003 och han 2005. Han ska jobba med lantbruk livet ut, och jag också hoppas jag, för jag brinner och älskar både djur och jordbruk mest av allt! om jag nånsin ska kunna bo på stor gård i framtiden vilket är min största dröm, så gäller det att gifta sig med en kille som också vill detta för jag klarar inte det själv.
  • tjej2000
    Nicco123 skrev 2023-08-16 07:32:38 följande:

Jag känner liksom att om han bara bekräftar att han tycker om mig och är intresserad så får han jobba så mycket han vill men det är tufft att det gått till att han knappt hör av sig, utan att ha sagt något. Han sa på teoefon att han visst var intresserad men det är väldigt oklart då han inte VISAR det på något sätt.
  • tjej2000
    Sollan907 skrev 2023-08-15 18:55:15 följande:

Är du man eller kvinna? tänker om du kan sätta dig in i hans skor liksom
  • Magical

Om du vill jobba inom lantbruk sen du också, så kan han ju vara rätt person för dig.

Det du behöver lugna dig med just nu är att han faktiskt har ont om tid exakt nu. Kan du orka vänta ett par månader, ni kanske kan ringa nån gång och sms antar jag att han ändå borde hinna skicka något ibland, så får ni dejta lite mer på riktigt i höst och se vart detta kan leda. 

• Maac

Om man verkligen är intresserad av någon så skapar man tid att ses, om så bara för några timmar. Det är lätt att svara att man är intresserad, lättare än att vara ärlig och säga att man inte är det. 
    Därför tycker jag att du ska låta detta bero och fokusera på något annat. Kanske hör han av sig, kanske inte. 

• tjej2000
    Magical skrev 2023-08-16 07:55:10 följande:

Om du vill jobba inom lantbruk sen du också, så kan han ju vara rätt person för dig.

Det du behöver lugna dig med just nu är att han faktiskt har ont om tid exakt nu. Kan du orka vänta ett par månader, ni kanske kan ringa nån gång och sms antar jag att han ändå borde hinna skicka något ibland, så får ni dejta lite mer på riktigt i höst och se vart detta kan leda. 

Ja!!! och jag hoppas att han inte hittar någon annan, men han sa att jag nog inte behöver vara rädd för det..
  • Themis
    anonym494914 skrev 2023-08-16 07:37:22 följande:
    Om en man inte har tid för dig så betyder det att han är inte förälskad å inte är så intresserad. Du kan alltid hitta bättre så släpp honom
    Det finns faktiskt extremt upptagna män i världen också.
    Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Sollan907
    tjej2000 skrev 2023-08-15 22:35:38 följande:
    Mm jag får väl vänta tills dess och se om han glömmer bort mig eller hör av sig. Blir bara så lätt att jag hänger upp mig på sånt här och det är det enda jag tänker på. Enda sedan dess har jag haft problem med att äta och sova och koncentrera mig, är så sjukt jobbigt:(
    Du får försöka tänka att ingenting blir bättre av att du övertänker! Försök att fokusera på annat och göra saker du tycker är kul! 
  • tjej2000
    Themis skrev 2023-08-16 09:05:32 följande:
    Det finns faktiskt extremt upptagna män i världen också.
    Ja faktiskt, och inom just lantbruk är ju de flesta killar väldigt upptagna med jobbet då de tycker det är så kul. Ibland jobbar dom ett dygn i streck utan att knappt hoppa ur trakorn, men då är det ju extremt mycket att göra... så jag förstår till stor del vad han menar men det är bara så frustrerande att inte få ett rakt svar på om han är intresserad av att lära känna mig mer när han har tid eller om han inte är det. Det värsta som finns är att bli lämnad kvar utan något ärligt svar.
  • Nicco123
    tjej2000 skrev 2023-08-16 07:47:09 följande:
    grejen är, jag är född 2003 och han 2005. Han ska jobba med lantbruk livet ut, och jag också hoppas jag, för jag brinner och älskar både djur och jordbruk mest av allt! om jag nånsin ska kunna bo på stor gård i framtiden vilket är min största dröm, så gäller det att gifta sig med en kille som också vill detta för jag klarar inte det själv.

Okej ni är 18 och 20 år alltså, rätt unga ändå. 

Men bra då har du funderat på det redan, dock tror jag inte att en 18 årig kille är så inställd på giftemål osv ännu så han tänker nog inte riktigt i de banorna nu. 

Jag tycker ändå det låter konstigt att han aldrig skulle kunna ses, hur många timmar per dag kan man jobba liksom? 

• kaleldenn

Jag tycker du ska försöka lita på att han säger vad han menar, även om det är svårt!

Svar på tråden Förälskad i kille som jobbar hela tiden