• Zyzziks

Bisexuella i monogamt förhållande som blir sugna på andra könet?

Hej! Första gången jag lägger upp, så bear with me.

Jag är en bisexuell kille i ett heteroförhållande sen 11 år. Jag älskar henne, hon älskar mig. Sexet är skönt, kanske lite lite av det men på det hela är det inget fel där.

Mitt problem är att jag får perioder som jag verkligen, VERKLIGEN vill ha kuk. Jag vill ta på en, suga den, känna den i mig och allt det där.

Det går ofta över efter ett tag, och jag har aldrig gjort något, men känslan tar över och gör mig till och med deppad, och den försvinner aldrig helt.

Jag har svårt att tänka mig att ingen annan är i samma sits, så berätta gärna om hur ni hanterar det och hur ni låter bli att vara otrogna mot er partner

• Svar på tråden Bisexuella i monogamt förhållande som blir sugna på andra könet?
  • Anonym

Just varför jag aldrig skulle ha ett förhållande med en man som är bi.
    Vet din kvinna om din läggning?

• Anonym (K)

Hej, förstår dig precis. är också vi, fast kvinna :)
    Funderat mycket på detta dilemma, då det också påverkat mig en hel del trots att jag var i ett bra förhållande med en kille. Tankarna och lusten finns där och det kan bara inte tillfredsställas när man dras till båda. Dock handlade detta aldrig om en önskan att vara otrogen eller brist på moral. Skulle aldrigvilja ha en annan kille när vi var ett par. Men tankar på kvinnor fanns hela tiden. Till slut träffade jag en annan kvinna vid sidan av, en gång. Kändes helt fel att kyssas, ta på varandra etc för det var ju inte med personen jag älskade. och Efteråt kändes det hemskt. Min önskan var stillad , men det var varken spännande , lustfyllt eller sexigt . Mådde bara dåligt efteråt.
    funderar fortfarande på hur man som bisexuell löser detta dilemma. 

men gör inget du kommer ångra. 

• Anonym (kvinna)

Jag är kvinna och har känt likadant, men fram för allt när jag varit i förhållanden där jag inte varit superkär. Jag har svårt att se att jag någonsin kommer bara vara nöjd med ett kön resten av mitt liv, men tror att det snarare beror att jag inte är helt monogam av mig. 

Har du tur kanske hon låter dig ha sex med en kille så att du kan få det ur världen? Oftast kommer man inse att gräset inte är grönare på andra sidan.

• Zyzziks

Svaret på den första frågan är ja, hon vet. Vi har haft en helt öppen dialog om detta, och hon förstår hur jag känner. Vi har snuddat vid idén om att få ligga med andra, men inte mer än så.
    Den öppna kommunikationen är nog det enda som har hindrat mig många gånger. Hade jag bärt detta själv hade det nog inte gått.

Till (k) vill jag bara säga tack för svaret, glad att jag inte är ensam. Är också säker på att om jag skulle göra något så skulle det inte vara så fantastiskt och spännande som min hjärna vill tro, utan mer skuldkänslor och ångestladdat.

• Jojjje66

Jag har det precis som trådskaparen. Jag bor med en kvinna men ibland bara "måste jag ha kuk i mig" som du säger. Jag testade kuk för första gången i mina tidiga tonår så där vart jag fast. Min fru vet om att jag ibland får behov av att vara med killar. I början tyckte hon naturligtvis inte om det .. men med åren har hon "accepterat" det. (Själv skulle jag inte ha något emot att min fru har sex med andra kvinnor ...)

Så vi har löst det så att jag har 2 "kompisar" som jag träffar en gång i månaden eller varannan månad. Jag praktiserar givetvis bara säkert sex med dessa kompisar. Jag tycker det funkar mycket bra så här men förstår givetvis att det inte funkar för alla. 

• Aliona

Jag var i liknade situation tidigare när jag var i heteroförhållande med en man. Vi hade det jättebra på alla sätt, även sexuellt, men det var alltid någor som fattades mig. Vi löste det med ett öppet förhållande där han var ok med att jag hade sex med kvinnor. Efter ett tag blev jag kär i en tjej, lämnade honom för henne och har aldrig känt någon saknad sedan dess, noll lust eller intresse för heterosex igen. 

Svar på tråden Bisexuella i monogamt förhållande som blir sugna på andra könet?