Finns det någonstans jag som enskild vårdnadshavare kan vända mig för råd och stöd?
Reagerar konstigt? Beror på. De har dålig attityd, är på dåligt humör osv första dagarna men det beror nog mycket på att den andra föräldern har sådan attityd och språk också, inga direkta regler osv.
BUP gör inte orosanmälan utan anledning. Lyssna på dem.
Låt barnen tala med skolpsykologen, eller iaf skolkuratorn. De står enkom på barnens sida och tar vare sig ditt eller den andra förälderns parti.
Om dina barn skär sig för att de inte får träffa den andra så är något allvarligt fel och de behöver få hjälp NU att hantera allt.
Kanske är det oro för den andra förälderns hälsa som gör att de vill dit, bara för att kunna kolla förälderns hälsa och det är INTE ett barns uppgift!
Jag vet inte hur umgänget ser ut, men kanske ska det begränsas till att de åker dit dagtid, äter middag där eller så och så kommer de hem sen.
Oavsett, se till att dina barn får hjälp av psykolog eller liknande snarast! BUPkontakten verkar ju inte vara nog, om en sådan kontakt finns vilket jag antar eftersom de gör orosanmälningar.