• Dethärärmittnamn

Har blivit ointresserad av folk

Hej,

Jag fyllde femtio i år. För ett par år sedan märkte jag hur jag började tappa intresse för att umgås med andra, även vänner. Stannar helst hemma och vill bara ta det lugnt. Tackar nej till fester och sammankomster, AW:n o dylikt. Har familj och är hellre hemma med dem. 

I början tyckte jag att det var jobbigt, fick lite ångest och kände mig tråkig. Men nu bryr jag mig inte längre. 

Finns det fler som känner så-att livet förändrats såpass lite senare i livet? Jag var supersocial som ung och extrovert, nu vill jag bara bli lämnad ifred. 

Jag vet att jag måste jobba i minst femton år till och känner att jag längtar tills arbetslivet tar slut och att jag får göra precis som jag vill. 

Och nej, det är ingen depression. Tycker bara att människor blivit ointressanta. 

• Svar på tråden Har blivit ointresserad av folk
  • Anonym (Asocial)

Känner samma! Orkar inte anstränga mig för att vara trevlig eller upprätthålla vänskapskontakter särskilt mycket. Tackar alltid nej till aw och andra jobbrelaterade sammankomster. Även fast jag trivs med mina arbetskamrater. 
    Jag har ett fåtal vänner som jag umgås med nångång per halvår (för att dom ligger på och hör av sig). De andra har jag slutat umgås med för länge Sen. De tröttnade väl på att jag aldrig ville hitta på något. Min sambo och barn samt mina föräldrar och syskon umgås jag med förstås. I övrigt helst ingen. 
    Och jag är supernöjd. Det är underbart att få vara ifred på sin fritid. Är så nöjd med att vara asocial och introvert. Fattar inte hur jag orkade med att engagera mig i alla förut. Är 40 år ska tilläggas.

• Anonym (Finnsju)

Finns ju inte många idag som tillför en något av värde tycker jag, så din ovilja är förståelig.

Tycker man stöter på allt färre personer som man verkligen kan ha givande och intressanta diskussioner med numera.

• Anonym (Bullen)

Snubblade över denna tråd och känner verkligen likadant? jag trivs så himla bra med min familj i huset och trädgården och behöver inte så mycket mer?

Svar på tråden Har blivit ointresserad av folk