7 år och ledsen vid lämning...
Here we go again. Min dotter som nu är 7 år och har börjat ettan vill inte gå till skolan. Det var likadant när hon började förskoleklass, fast ännu värre. Gråt varje morgon och läraren fick ta emot och ta hand om henne långt in på höstterminen. Blev bättre så framåt våren kunde jag ofta lämna henne redan innan det ringde in, förutsatt att hon hade en klasskompis att va med.
Samma visa igen i ettan. Hon är känslig för nya saker och jag hoppas att det är övergående även denna gången. På morgonen är det svårt att få upp henne. Och när vi ska iväg gråter hon ibland. När vi står och väntar på att det ska ringa in håller hon hårt i mig och när det ringer börjar tårarna rinna. Sen kommer läraren och tar över så går jag.
Väl hemma efter fritids har hon nästan alltid nåt roligt att berätta. Gympan var jättekul, de fick leka på baksidan, hon längtar till de ska ha engelska osv. Men även säger hon "jag var ledsen fram till maten".
Nån annan som haft ett barn som var så ledsen vid lämning? Tycker mest synd om henne. Ser inga andra barn som är så här utan de går runt och leker eller hänger. Ingen som är ledsen. Har kontakt med både skolsköterska, lärare och första linjen. Men vill gärna höra andras erfarenheter.