• MizzTessie

Chans till kärlek längre fram när han har läkt efter skilsmässan?

Hej! Jag har dejtat en jättetrevlig man i ca.2 månader nu. Han har precis den personlighet & egenskaper jag letar efter och vi har haft det mysigt och roligt ihop. Pratat mycket och kommit varandra nära på kort tid. han verkar gilla mig med och det hade nog funnits möjlighet till kärlek om förutsättningarna varit de rätta. 

MEN problemet är att han ännu inte har bearbetat sin skilsmässa. han blev lämnad av sin fru för en annan för snart 1 år sedan så inte jättenyss men de har inte gjort upp om huset mm ännu och det finns även mycket emotionellt bagage har jag märkt. Han är inte redo för en ny relation ännu helt enkelt. 

vi har bestämt att inte höras mer nu på ett bra tag så han kan ta sig igenom detta på egen hand. jag kommer såklart inte att sätta mitt liv på paus helt men är inte intresserad av att börja dejta nån annan på länge ändå. 

SÅ NU TILL MIN FRÅGA:
    Är det någon som varit med om och/eller har hört om några som slutat träffas tidigt i en relation för att den ena inte varit ?läkt? efter en separation men sen mötts upp senare (efter några månader/år) och då fått en ny chans och blivit tillsammans på riktigt? 

förstär att sannolikheten inte är så stor att det skulle hända men kan inte låta bli att hoppas lite iaf..

tack för era tips och råd! Hjärta

• Svar på tråden Chans till kärlek längre fram när han har läkt efter skilsmässan?
  • EmelieE1996

Jag hade gått vidare i en sådan situation om han hade sagt så.
    Det kommer vara jobbigt en tid men du kommer tacka dig själv senare som inte slösade tid på att vänta på något som mest troligt inte blir av.

• MizzTessie

Tack så mycket för svar. Förstår ju att det säkert är det bästa men är så svårt.. Ingen som har nån ?solskenshistoria? att berätta? 

• sextontassar

Eftersom du tvekar, känner jag värde i att förstärka din magkänsla.

Som en man i liknande läge, kan jag tänka mig att *tiden* inte är det viktiga, utan vad han har gjort av den. Av din korta berättelse får jag *inget*, så det är helt enkelt så här:

Att umgås med dig, redan att du finns omkring honom, ger honom en paus från skilsmässans stela kyla. Eftersom du gillar honom, är han inte värdelös, han blir sedd och det *känns* bra att spendera tid med dig.

Fel orsaker till att bilda par, precis som du redan vet. Du tycks bara inte vilja acceptera att det är så, så du letar efter en historia där det ändå gick bra.

Vänd - vänligt, om du känner så - ryggen till, men klipp kontaktvägarna och ge honom rådet att ta upp umgänget med manliga kompisar och vänner och släppa idén på kvinnligt sällskap för ett tag.

Du har nu ett gyllene tillfälle till att fundera på vad du behöver så mycket av er spirande relation. Uppmärksamhet - som är min gissning - har sin lockelse, för det stärker ens självkänsla, och vem vill inte känna sig omtyckt?

Gå vidare, det finns mycket kvar att upptäcka i möjliga partners och i dig själv - ju längre du väntar, desto mer precis kunskap kan du skaffa om vem du är. Ja, tiden går, men med den utvecklas du - det är bättre att träffa med precision än att missa gång på gång och bli ofrivilligt ensam.

Jag är nyskild, bläcket har inte ens torkat över domslutet, och jag arbetar aktivt med de psykologiska och filosofiska problems
  • EmelieE1996
    MizzTessie skrev 2023-08-25 08:42:17 följande:

Tack så mycket för svar. Förstår ju att det säkert är det bästa men är så svårt.. Ingen som har nån ?solskenshistoria? att berätta? 

Det kommer det vara, men som med det mesta som är svårt i livet så tar man sig förbi det. Du kommer klara det!

Andras solskenshistorier spelar nog inte så stor roll för det är ingenting som säger att det kommer bli så för er. Jag märker att du fortfarande hoppas trots att han enligt vad du skrivit här i tråden varit tydlig med att det inte kommer bli ni i framtiden. Släng inte bort värdefull tid på honom, om han hade känslor för dig så hade han aldrig sagt som han gjort. 
  • MizzTessie

Tack för era svar. Jobbigt men nyttigt att höra. Ska försöka att gå vidare nu. 

• kaleldenn

Det känns som att du kanske behöver gå vidare så får han se om du finns kvar när han är redo. 

Svar på tråden Chans till kärlek längre fram när han har läkt efter skilsmässan?