• Anonym (S)

Kvinnors sexlust unders småbarnsår

Jag har under perioden med småbarn haft minskad lust, vi fick också flera barn tätt. Sedan blev det bättre och den kom tillbaka som vanligt nr allt lugnade sig lite. Nu när vi fick en liten sladdis för ett halvår sedan så har lusten snarare ökat. Vi upplever båda att vi efter drygt 20 år tillsammans har ett bättre sexliv än någonsin och har sex i alla fall 4-5 gånger i veckan. Framförallt så förstår vi varandra och har hela tiden kunnat prata med varandra utan att det blivit krav och press. Vi har dock alltid haft sex och det längsta uppehållet utan sex har aldrig varit mer än ett par veckor men självklart går lusten upp och ner. För mig har det inte varit barnen men jag är känslig för stress. Blir jag väldigt stressad så försvinner lusten nästan direkt, min man som vet om detta brukar direkt när han märker att jag börjar bli stressad försöka att avlasta mig, ibland säger han att jag ska sticka iväg och träna (älskar att träna) när han kommer hem och märker att jag är stressad och det blir liksom en win-win. 

Svar på tråden Kvinnors sexlust unders småbarnsår