Inlägg från: Anonym (Anonym (uppgiven)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym (uppgiven))

Vem är mest troligt pappa till barnet?

Hej alla! En kompis till mig är i en knivig situation. Hon födde just sitt barn men är osäker på vem som är pappan. Det finns 2 alternativ. 

15.11 första dagen i menstruationen. Mensen varade i 5 dagar. Dag 6 i cykeln, alltså den 20.11 hade hon ?sex? med kille nr 1. Använde ingen kondom och hade in den i slidan endast en gång. 

Hade sedan sex med kille nr 2: 25,26,27 och 28.11. 

Måndagen den 28.11 tog hon äl test som visade positivt. 27.11 lite stegring och 26.11 negativt. 

Nu har bebisen nyss fötts och det är omöjligt att se vem av dessa två som kan tänkas vara pappa? men frågan är HUR stor sannolikhet är det att det skulle vara kille nr 1? 

hon har regelbunden mens cykel på 28-29 dagar och tidigare äl alltid kommit på dag 14 eller 15 i cykeln (kollat med äl test varje månad) 

• Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?

Hon har inte tänkt tanken på att det kan vara kille nr 1 efterssom det är så långt ifrån äl, förrän nu efter bebisen fötts. Hon inbillar sig att bebisen liknar på kille nr 1. Enligt mig gör bebisen inte det. 

Ja hon är tillsammans med kille 2. Ett litet snedsteg med nr 1 tyvärr som hon ångrar djupt. Mammarollen är det inget som någon behöver oroa sig för.

Det enda hon vill veta är om det är stor chans att kille 1 är pappa, inte höra hur dålig person hon är.. 

Men är det möjligt att äl testet den 28.11 kan ha visat fel? Om äl testet stämmer borde väl äl varit som tidigast 28 eller möjligtvis 29onde?

Det är min bästa kompis det handlar om. Ni som kommenterar annat får tro annat isf. 

Det är alltså möjligt att spermierna skulle ha levt från den 20.11 till 28/29.11? 

Det enda jag är intresserad av att veta är hur stor chans det är att kille nr 1 (fel pappa) är pappa till hennes barn. Allt annat är irrelevant

Ni har ingen aning om historien bakom allting och verkligen dålig stil att döma och trycka ner mamman i detta fall endast pga de få detaljer jag skrivit ut. 

Anonym (Trött) skrev 2023-09-07 21:30:02 följande:
    Utifrån de du beskriver är risken liten att kille nr.1 är fader till barnet. Men det kan ju inte uteslutas. Stort lycka till! 

Tack för relevant svar! 

Anonym (orion) skrev 2023-09-07 21:59:14 följande:
    Du måste nog ge mer information om man skall kunna ge en någorlunda trovärdig sannolikhets bedömning.

T.ex användes kondom/prevention under dom fyra samlagen med kille 2 och om inte av vilken anledning?

Om det användes kondom skulle jag gissa att sannolikheten blir 50-50 där sannolikheten för att ett oskyddat samlag tidigt i cykeln resulterar i graviditet är ungefär lika stor som den för fyra skyddade samlag på rätt tid i cykeln.

Om det inte användes kondom/prevention för att hon under längre tid försökt bli gravid med kille 2 utan att lyckas så blir sannolikheten nog över 50% för att det är kille 1. 

Om det inte användes kondom/prevention bara pga slarv vid just dessa fyra samlag är sannolikheten för att det är kille 2 övervägande stor.
    Ingen kondom användes i något av samlagen och hon och kille 2 har inte ?under längre tid försökt bli gravida?.

Det var en klassträff där kille nr 1 som är gift och har familj började tafsa och ja det gick som det gick. Min bästa kompis avbröt det hela då det hunnit gå så långt att kille 1 satt in den en gång under kanske 2 sekunder och sa hon inte vill detta. 

Anonym (Juni) skrev 2023-09-08 08:54:32 följande:
    Så det du förut beskrev som "ett snedsteg" från din väns sida är nu en våldtäkt..? Eller?
     Har väl aldrig skrivit att det var en våldtäkt?! Ett snedsteg absolut där min kompis avbröt det hela. 

Ett hemma dna test har hon funderat på. Onödigt att förstöra allt och berätta om det ändå är 99% säkert att det är kille 2 som är pappan.  

Dessutom har kille 1 bruna/mörka ögon och kille 2 blå. Så det skulle komma fram i vilket fall som ifall det mot förmodan visar sig vara kille 1..

Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?