Inlägg från: Anonym (orion) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orion)

Vem är mest troligt pappa till barnet?

Så länge möjligheten att kille 1 är fadern definitivt inte kan uteslutas med tanke på att det samlaget var utan kondom och att spermier kan överleva flera dagar, så tycker jag inte det spelar så stor roll vilka odds vi på FL ger för det ena och det andra eller vem man tycker att helt en nyfödd baby liknar mest.

Man måste göra en (privat) faderskapstest i en sån situation. Alternativet är ju att det kommer fram senare.

• Anonym (orion)

Iom att kompisen har sån koll på sin äl och har samlag med kille 2 fyra dagar i rad omkring denna, kan man ju undra om hon och kille 2 har försökt bli gravida under längre tid? I så fall ökar ju sannolikheten att kille 1 är fadern betydligt eftersom man inte bara skall se på denna månad utan också på tiden innan om det skulle vara så att dom misslyckats med att bli gravida under en längre tid.

Det kan vara så att hon har lätt för att bli gravid med kille 1 men att det är omöjligt med kille 2 och i så fall kan man inte försöka räkna ut sannolikheter iom. att den rent biologiskt kan vara 100% för kille 1.

• Anonym (orion)
    Anonym (Anonym (uppgiven)) skrev 2023-09-07 21:19:16 följande:

Det enda jag är intresserad av att veta är hur stor chans det är att kille nr 1 (fel pappa) är pappa till hennes barn. Allt annat är irrelevant

Du måste nog ge mer information om man skall kunna ge en någorlunda trovärdig sannolikhets bedömning.

T.ex användes kondom/prevention under dom fyra samlagen med kille 2 och om inte av vilken anledning?

Om det användes kondom skulle jag gissa att sannolikheten blir 50-50 där sannolikheten för att ett oskyddat samlag tidigt i cykeln resulterar i graviditet är ungefär lika stor som den för fyra skyddade samlag på rätt tid i cykeln.

Om det inte användes kondom/prevention för att hon under längre tid försökt bli gravid med kille 2 utan att lyckas så blir sannolikheten nog över 50% för att det är kille 1. 

Om det inte användes kondom/prevention bara pga slarv vid just dessa fyra samlag är sannolikheten för att det är kille 2 övervägande stor.
Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?