Inlägg från: Anonym (enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (enkelt)

Vem är mest troligt pappa till barnet?

Om man är så pantad att man knullar runt hejvilt utan preventivmedel så ska man nog inte vara i en relation öht och helst inte vara förälder heller. Men nu har hon ju tyvärr fött barnet ändå och då borde det väl inte vara så svårt att göra ett faderskapstest men båda männen och se vilken av dem som matchar. 

• Anonym (enkelt)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-09-07 11:52:11 följande:
    Utbildning ligger faktiskt på kommunens ansvar.

De flesta män vet nog att en graviditet är 9 månader. Men utöver detta allmänt kända fakta så kan det ju diffa en hel del i tid.

Faderskapet fastställs för barnets skull. Inte de vuxna. Därför är det viktigt att det blir rätt. Bättre att det står fader okänd än att fel far blir registrerad. Förstå konsekvenserna för ungen om en sådan sak skulle krypa fram senare.

Ovilliga fäder blir inburna till dna-test om så krävs, och mammor som knullar runt får tåla att få sitt privatliv genomgånget och analyserat.

Att inte ställa frågan om moderns sexliv kring barnets skapelse under en utredning anser jag vara tjänstefel och en dåligt utfört arbete. Sen behöver man ju inte gå igenom samtalshistorik om det inte finns orsak till det.
    Förstå mig rätt nu, jag håller med dig i allt men det understrukna säger ju en hel del om vilket slags samhälle vi lever i.

Att lura en man på faderskap som för de flesta män är ett svek av episka proportioner är tydligen bara en lite detalj, fullt acceptabelt och inte mycket att fundera över, det enda som betyder nåt är att barnet inte blir lurad.

OBS! Jag säger INTE att man inte ska bry sig om barnets rätt att veta sitt ursprung... men varför är sveket mot mannen som blir lurad på faderskap så obetydligt?

I England är att ljuga om faderskap olagligt men i Sverige är det fritt fram. Vilken tur att vi lever i "världens mest jämställda land" Solig
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Sam) skrev 2023-09-07 14:58:05 följande:
    Känner hon sig det minsta osäker så är ju ett faderskapstest ett måste. Hon får helt enkelt bita i det sura äpplet och ta ansvar för sina handlingar.
    Håller med men jag tror att det nog kommer sluta som det brukar göra när det blir jobbigt för egoistiska/gränslösa människor... efter noggrant avvägande och 478 inlägg senare så kommer man som av en händelse fram till att det är nog bästa för "alla" om man håller tyst om det ändå.... givetvis enbart av ren omtanke för andra, absoluuuuut inget med att rädda sitt eget arsel att göra.Drömmer
  • Anonym (enkelt)

Men jag är lite nyfiken på hur TS själv förhåller sig till detta... hade det varit min kompis bara råkat knulla fram en unge och vet inte riktigt vem som är pappan så hade jag sagt att "jag ger dig en vecka att berätta det själv sen kommer JAG berätta det för din partner, för jag kommer då fan inte sitta och hjälpa dig undanhålla skiten för att du är för feg för att säga det själv"

Jag menar, vare sig hon gillar det eller ej så är ju TS redan indragen i skiten och det kommer givetvis påverka henne med, för det blir ju hon som kommer få gå runt och låtsas ingenting inför kompisens partner och barnet. Och visst är hon lika moral och samvetsbefriad som kompisen själv så är det kanske en piss i havet, men är hon någorlunda normalt funtad så kan det bli rätt påfrestande i längden.

Tänk att bara sitta på alla barnets födelsedagskalas och veta att den här ungen kanske är någon annans och både "pappan" och barnet är kanske så jäkla grundlurade man kan bli.... fyfan!!!Guld i mun

Hur förhåller du dig till det TS?

• Anonym (enkelt)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-09-07 16:15:49 följande:
    Osannolikt men inte omöjligt. De flesta spermier överlever bara några dagar, men det finns exempel på spermier som levt en vecka.

Detta förutsatt att äl-mätningen stämmer. Diffar det (vilket förekommer), är det fullt möjligt att kille 1 är pappa. Även om kille 2 är betydligt mer sannolik.

Varför inte bara göra ett faderskapstest och slippa ovissheten? Det är ju ingen idé att sitta och gissa. Eller tänker din kompis chansa och hoppas på det bästa? Varför ens fråga här då.
    Jadu, min högst subjektiva gissning är..... för att man som i 99% av alla såna här trådar vill höra att.... lägg dig inte i, du gör bara alla en tjänst genom att inte säga nåt, din kompis ångrar sig ju och det är väl gott nog, det man inte vet.... etc, osv, mm... så man kan gå ifrån det utan att kräkas alltför mycket Oskyldig

Och eftersom det alltid finns någon som tycker sånt är helt ok så kommer man ju alltid få höra det och tadaaaa.... mission accomplished!!!
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-07 17:32:43 följande:

Jag har alltid undrat varför, när två personer haft oskyddat sex som lett till graviditet, är det bara kvinnan som anses som korkad och totalt opassande som moder? Den potentiella pappan vet väl också att hans oskyddade ligg kan leda till graviditet. Varför är det inte lika mycket mannens ansvar att kontakta kvinnor de legat med och frågar hur de mår och om någon graviditet uppstått? Mamman kommer ju bära barnet och till med största sannolikhet ställa upp för sitt barn. Hon vet ju att det existerar. TÄNK vad oansvarigt att som man ligga runt oskyddat och inte följa upp eventuella graviditeter. Men som vanligt ska kvinnor ska ansvar för mäns dåliga beteende. 

Dessutom.. alla som verkar tro att en kvinnas sexuella beteende påverkar hennes förmåga som mamma, alltså HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA. Vad jag vet finns ingen korrelation mellan ett visst typ av sexliv och dåligt moderskap. Källa på den sexistiska åsikten? 

Oj, det var ett långt skratt det där... du måste vara helt slut, glöm inte andas.

Vad det finns för korrelation mellan att knulla runt hejvilt utan att ägna en tanke åt konsekvenser bakom ryggen på sin partner och föräldraskap? Enkelt... för att vara en bra förälder krävs lite impulskontroll och även förmåga att förstå risker och konsekvenser så man tex inte ger sin unge en kökskniv att leka med. Dessutom är det ju bra om man även har förmåga att sätta andras behov före sina egna så man tex inte lämnar ungen hemma själv med en påse chips och drar iväg och partar med kompisar.

Så problemet här är ju inte knullandet i sig som du verkar tro av någon märklig anledning. Problemet är bristen på impulskontroll, bristen på konsekvenstänkt och egoismen... typ hmmm vad kan hända om jag knullar runt med en annan snubbe bakom ryggen på in partner utan skydd... finns det risk att jag kan bli på smällen? Och vad händer då? Hur kommer det påverka min partner?

Och eftersom TS kompis bevisligen inte tänkte efter så mycket utan verkar tänkt mer med andra delar av kroppen så finns ju all anledning att ifrågasätta hennes förmåga till impulskontroll och konsekvenstänkt och därmed även hennes förmåga till föräldraskap.

Och nej, det är INTE en könsfråga, för skitbeteende är skitbeteende och en idiot är en idiot oavsett vilket kön personen har och att ta en idiot i försvar enbart för att personen har ett visst kön är ju oerhört fjantigt.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-07 18:16:44 följande:
    Men i artikeln pratar dem om hypersexualitet. TS kompis verkar ha legat med två killar på en månad. Knappast att klassas som "promiskuösitet".
    Spelar antalet snubbar någon roll? Blir hennes beteende bättre för det?
    En unge vart det väl avsett?
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-07 18:33:52 följande:
    Nu tror jag att TS "frågar åt en kompis", d.v.s. att det är hon som ÄR kompisen. Men om det inte skulle vara så, så är ditt råd helt förkastligt. Man måste kunna lita på en vän. Man måste kunna vara säker på att hon inte kommer att avslöja ett förtroende ens under tortyr. Vad är vänskap annars värt? Om man tycker att väninnan beter sig så illa att man inte kan umgås med henne längre, så säger man upp vänskapen. Men de gamla förtroendena man fått,  tar man ändå med sig i graven.
    Mer förkastligt än att lura en man på faderskap?
    Mer förkastligt än att lura ett barn på sitt ursprung?
    Mer förkastligt än att låta sin "familj" leva i en lögn?
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-07 18:29:24 följande:
    Varför säger du så, när det går så lätt att göra privat nu och inte kommer i några papper? Är det man nr 2 - och det är det allra, allra troligaste - så är ju allt lugnt. Och ingen människa utom TS behöver någonsin veta att det fanns en tvekan. Hon måste bara riva sönder brevet från labbet i små, små bitar och spola ner dem i toaletten! Eller bränna brevet ordentligt! Det är inte bra om pappa nr 2 hittar det...
    Och om det är den andra snubben som är pappan så?

Låt mig gissa ljug ljug ljug och tänk bara på dig själv?
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-08 07:36:40 följande:
    Jag dömer inte anonyma människor jag aldrig träffat utifrån knapphändig information på ett internetforum. Jag vet ingenting om hennes liv, om hennes omständigheter, hennes valmöjligheter. Jag tror också att det är väldigt förenklat och dömande att säga att hon automatiskt är en dålig förälder för att hon hade sex med någon hon inte är i en relation med. Världen är inte så svrtvit. Det har jag lärt mig av livet. Att tänka så är att sjunka lågt i min ögon. 
    Och jag tycker det är oerhört löjligt med människor som springer runt och tror sig själva vara lite bättre för att de minsann inte dömer eftersom:

1) ALLA människor dömer, det är så vi skiljer på rätt och fel, människor som inte klarar av att skilja på rätt och fel utan förhåller sig neutralt till allt saknar förmodligen moral och det är ju ingen positiv egenskap och något att vara stolt över.

2) Döma andras handlingar hör ofta ihop med empati, dvs man känner empati för den som bli illa behandlad och dömer den som gjort så, och människor som fullkomligen skiter i hur andra människor behandlas är ju då empatistörda och det är ju absolut ingen positivt egenskap och något att vara stolt över.

3) Hur har man tänkt sig att folk som beter sig illa mot andra ska förstå att de gör fel om de bara bemöts av förståelse och ryggklappar?
Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?