Anonym (Trött) skrev 2023-09-07 17:32:43 följande:
Jag har alltid undrat varför, när två personer haft oskyddat sex som lett till graviditet, är det bara kvinnan som anses som korkad och totalt opassande som moder? Den potentiella pappan vet väl också att hans oskyddade ligg kan leda till graviditet. Varför är det inte lika mycket mannens ansvar att kontakta kvinnor de legat med och frågar hur de mår och om någon graviditet uppstått? Mamman kommer ju bära barnet och till med största sannolikhet ställa upp för sitt barn. Hon vet ju att det existerar. TÄNK vad oansvarigt att som man ligga runt oskyddat och inte följa upp eventuella graviditeter. Men som vanligt ska kvinnor ska ansvar för mäns dåliga beteende.
Dessutom.. alla som verkar tro att en kvinnas sexuella beteende påverkar hennes förmåga som mamma, alltså HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA. Vad jag vet finns ingen korrelation mellan ett visst typ av sexliv och dåligt moderskap. Källa på den sexistiska åsikten?
Oj, det var ett långt skratt det där... du måste vara helt slut, glöm inte andas.
Vad det finns för korrelation mellan att knulla runt hejvilt utan att ägna en tanke åt konsekvenser bakom ryggen på sin partner och föräldraskap? Enkelt... för att vara en bra förälder krävs lite impulskontroll och även förmåga att förstå risker och konsekvenser så man tex inte ger sin unge en kökskniv att leka med. Dessutom är det ju bra om man även har förmåga att sätta andras behov före sina egna så man tex inte lämnar ungen hemma själv med en påse chips och drar iväg och partar med kompisar.
Så problemet här är ju inte knullandet i sig som du verkar tro av någon märklig anledning. Problemet är bristen på impulskontroll, bristen på konsekvenstänkt och egoismen... typ hmmm vad kan hända om jag knullar runt med en annan snubbe bakom ryggen på in partner utan skydd... finns det risk att jag kan bli på smällen? Och vad händer då? Hur kommer det påverka min partner?
Och eftersom TS kompis bevisligen inte tänkte efter så mycket utan verkar tänkt mer med andra delar av kroppen så finns ju all anledning att ifrågasätta hennes förmåga till impulskontroll och konsekvenstänkt och därmed även hennes förmåga till föräldraskap.
Och nej, det är INTE en könsfråga, för skitbeteende är skitbeteende och en idiot är en idiot oavsett vilket kön personen har och att ta en idiot i försvar enbart för att personen har ett visst kön är ju oerhört fjantigt.