Core skrev 2023-09-08 00:05:21 följande:
Man som kvinna, är man otrogen, blir gravid och låter graviditeten fortlöpa utan att säga något är man inte förmögen att ha sunda relationer. Kan man inte det ger man barnet dåliga förutsättningar att bli frisk och glad i längden, man föder in en unge i osäkra förhållanden just för att man inte klarar av att ta ansvar för sina handlingar. = Dålig förälder
Samma sak om en man skulle vara otrogen och göra en annan kvinna gravid, utan att sedan säga det. Man är verkligen omringad av idioter, ingen fråga om det
Jag är f.ö otroligt imponerad över TS detaljkunskap om sin väninnas sexliv, måste ha en del anteckningar för att komma ihåg all datum 👍🏼
Fast en gravid kvinna är i ett känsligt läge, och hon måste först och främst tänka på sig själv och det barn hon väntar. Hon behöver en mans stöd under den tiden. Det är dessutom mest troligt att man nr 2 ÄR pappan här.
Nu skulle jag aldrig ha burit mig åt så att jag inte kunde vara säker på vem pappan till mitt barn var, men OM jag nu skulle ha hamnat i den här situationen, så skulle jag inte under en graviditet ha droppat en sådan bomb. Man har nog ändå under den perioden, man behöver inte dessutom skrik, bråk, kanske slag och sparkar - och att bli lämnad ensam utan hjälp.
Utan jag skulle ha gått igenom graviditeten - med mannens stöd med allt från att bära hem tunga saker och massera ryggen till att knyta skorna de sista veckorna, samt under själva förlossningen - och sedan testat i hemlighet. Om han är rätt pappa hade jag sedan förstört testresultatet och aldrig sagt något. Finns ingen anledning att försvåra livet för sig själv och sitt barn då. Men är det fel far, ja då måste man ju tyvärr ta konsekvenserna av det.