• Anonym (Anonym (uppgiven))

Vem är mest troligt pappa till barnet?

Hej alla! En kompis till mig är i en knivig situation. Hon födde just sitt barn men är osäker på vem som är pappan. Det finns 2 alternativ. 

15.11 första dagen i menstruationen. Mensen varade i 5 dagar. Dag 6 i cykeln, alltså den 20.11 hade hon ?sex? med kille nr 1. Använde ingen kondom och hade in den i slidan endast en gång. 

Hade sedan sex med kille nr 2: 25,26,27 och 28.11. 

Måndagen den 28.11 tog hon äl test som visade positivt. 27.11 lite stegring och 26.11 negativt. 

Nu har bebisen nyss fötts och det är omöjligt att se vem av dessa två som kan tänkas vara pappa? men frågan är HUR stor sannolikhet är det att det skulle vara kille nr 1? 

hon har regelbunden mens cykel på 28-29 dagar och tidigare äl alltid kommit på dag 14 eller 15 i cykeln (kollat med äl test varje månad) 

• Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?
  • Emala
    Anonym (Anonym (uppgiven)) skrev 2023-09-10 10:34:57 följande:

Dessutom har kille 1 bruna/mörka ögon och kille 2 blå. Så det skulle komma fram i vilket fall som ifall det mot förmodan visar sig vara kille 1..

Nej, det spelar inte så stor roll vilken ögonfärg barnet får.
    Två blåögda föräldrar kan få ett brunögt barn,  en blåögd förälder och en brunögd kan få ett blåögt barn osv.
  • Anonym (1)
    Emala skrev 2023-09-12 00:52:56 följande:
    Nej, det spelar inte så stor roll vilken ögonfärg barnet får.
    Två blåögda föräldrar kan få ett brunögt barn,  en blåögd förälder och en brunögd kan få ett blåögt barn osv.
    Att två blåögda föräldrar får ett brunögt barn händer typ inte. Mutering möjligen i så fall. Men som
    regel är, nej det går inte.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-08 11:22:01 följande:
    Och jag tycker det är oerhört löjligt med människor som springer runt och tror sig själva vara lite bättre för att de minsann inte dömer eftersom:

1) ALLA människor dömer, det är så vi skiljer på rätt och fel, människor som inte klarar av att skilja på rätt och fel utan förhåller sig neutralt till allt saknar förmodligen moral och det är ju ingen positiv egenskap och något att vara stolt över.

2) Döma andras handlingar hör ofta ihop med empati, dvs man känner empati för den som bli illa behandlad och dömer den som gjort så, och människor som fullkomligen skiter i hur andra människor behandlas är ju då empatistörda och det är ju absolut ingen positivt egenskap och något att vara stolt över.

3) Hur har man tänkt sig att folk som beter sig illa mot andra ska förstå att de gör fel om de bara bemöts av förståelse och ryggklappar?
    Jag sa inte att jag aldrig dömde någon, jag sa att jag inte dömer anonyma främlingar på internetforum som jag har knapphändig information om. Jag har moral och den säger mig att det är fel av er som är så dömande mot TS vän. Men du kanske bara gillar moral och "skilja på rätt och fel" när du får tala om för andra vad som är rätt och fel? Du verkar ju bli triggad av att jag påpekar att snabbt döma människor man vet vänligt lite om är moraliskt fel. 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-12 06:09:15 följande:
    Jag sa inte att jag aldrig dömde någon, jag sa att jag inte dömer anonyma främlingar på internetforum som jag har knapphändig information om. Jag har moral och den säger mig att det är fel av er som är så dömande mot TS vän. Men du kanske bara gillar moral och "skilja på rätt och fel" när du får tala om för andra vad som är rätt och fel? Du verkar ju bli triggad av att jag påpekar att snabbt döma människor man vet vänligt lite om är moraliskt fel. 
    Ja, just detta att de kan svara så kategoriskt till/om människor som de inte vet ett skrutt om. Det gäller både den här tråden och en massa andra, där den otrogna kvinnan uppmanas att berätta för sin man, eller där en utomstående person som känner till en otrohet, uppmanas att söka upp den otrognes fru/den otrognas man och skvallra. 

Vi vet t.ex. inte om det finns aggressionsproblematik, missbruk eller psykisk sjukdom med i bilden. Någon kan bli ihjälslagen, mördad. Det förekommer till och med att människor som får veta att partnern varit otrogen begår så kallat "utökat självmord". D.v.s. de mördar frun/maken, barnen och sist sig själva. (Eller så fegar de ur precis när de ska döda sig själva och får fängelse i stället.)

Man ska verkligen akta sig för att ge sådana råd, när man inte vet vad det är för människor man har att göra med!
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-12 06:09:15 följande:
    För att vara någon som säger sig vara odömande så verkar du vara väldigt dömande mot människor som dömer rövaktigt beteende.Flört

Japp jag tycker att när folk beter sig som rövhål mot andra så är det bra att de får höra att de beter sig som rövhål så de fattar att det inte är ok att bete sig så mot andra, helt korrekt.

Men du verkar föredra att klappa dem på ryggen och förklara hur förstående du är och hur du minsann inte dömer någon så du kan känna dig lite sådär extra medmänskligt och upplyst.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-12 06:22:07 följande:
    Ja, just detta att de kan svara så kategoriskt till/om människor som de inte vet ett skrutt om. Det gäller både den här tråden och en massa andra, där den otrogna kvinnan uppmanas att berätta för sin man, eller där en utomstående person som känner till en otrohet, uppmanas att söka upp den otrognes fru/den otrognas man och skvallra. 

Vi vet t.ex. inte om det finns aggressionsproblematik, missbruk eller psykisk sjukdom med i bilden. Någon kan bli ihjälslagen, mördad. Det förekommer till och med att människor som får veta att partnern varit otrogen begår så kallat "utökat självmord". D.v.s. de mördar frun/maken, barnen och sist sig själva. (Eller så fegar de ur precis när de ska döda sig själva och får fängelse i stället.)

Man ska verkligen akta sig för att ge sådana råd, när man inte vet vad det är för människor man har att göra med!
    Haha, snacka om att gripa efter halmstrån... jag menar folk har ju ihjäl andra även utan att få tråkiga nyheter och det verkar ju inte stoppa människor från att ha relationer... men när det gäller att berätta sanningen för någon ja då är det tydligen jättefarligt Drömmer

Lägg ner hyckleriet, efter att ha läst dina inlägg i diverse trådar så är det ju väldigt  tydligt att du tycker otrohet är helt ok, och då är det ju inte alls förvånande att du som alla otrohetsförespråkare tycker att avslöja sånt är helt uteslutet 
  • Anonym (Trött)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-12 10:28:11 följande:
    För att vara någon som säger sig vara odömande så verkar du vara väldigt dömande mot människor som dömer rövaktigt beteende. // Flört

Japp jag tycker att när folk beter sig som rövhål mot andra så är det bra att de får höra att de beter sig som rövhål så de fattar att det inte är ok att bete sig så mot andra, helt korrekt.

Men du verkar föredra att klappa dem på ryggen och förklara hur förstående du är och hur du minsann inte dömer någon så du kan känna dig lite sådär extra medmänskligt och upplyst.
    Men hur vet du att TS vän betett sig som ett rövhål? Vet du vem hon är tillsammans med? Hur han behandlat henne? Hur deras dynamik i relationen är? Hur vet du att han inte också varit otrogen tidigare? Jag vet inte heller, men jag är öppen för att det kan finnas detaljer i historien som jag inte känner till och därför är jag försiktig med att döma någon person som ett "rövhål". Och ja, det känns faktiskt skönt att ha ett intellekt som kan reflektera och inte bara reagera  med kraft på diverse Information. 
  • Anonym (Micke)

Hon får väl göra som många andra tjejer. Titta på vad dom här två killarna
    tjänar och har för tillgångar. Gynnar ju ochså barnet i längden.

• Anonym (1)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-12 12:31:00 följande:
    Men hur vet du att TS vän betett sig som ett rövhål? Vet du vem hon är tillsammans med? Hur han behandlat henne? Hur deras dynamik i relationen är? Hur vet du att han inte också varit otrogen tidigare? Jag vet inte heller, men jag är öppen för att det kan finnas detaljer i historien som jag inte känner till och därför är jag försiktig med att döma någon person som ett "rövhål". Och ja, det känns faktiskt skönt att ha ett intellekt som kan reflektera och inte bara reagera  med kraft på diverse Information. 
    Tror ni missuppfatta varandra om vad som är att göra fel och om det gör personen till ett rövhål. Bete sig som ett rövhål brukar göra kan man ju göra utan att vara ett rövhål själv
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-12 12:31:00 följande:
    Du menar att knulla runt bakom ryggen på sin man inte är att bete sig som ett rövhål? 

Om du har så avvikande moraliska värderingar att du tycker svek, lögner och manipulation är ok så är det ju kanske inte förvånande att du inte förstår problemet.

Och så kom nästa rad med dåliga ursäkter, vem är hon tillsammans med, hur har han behandlat henne... som att det då skulle vara en ursäkt för att hon springer runt och knullar andra.

Hela din argumentation går ut på en och samma sak, att med alla medel rättfärdiga otrohet och sen kallar du det för att vara "odömande" för att få det att låta lite bättre.... så nejdå, du har absolut inte något "bättre intellekt" du har bara väldigt sunkiga värderingar.
Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?