• Anonym (Anonym (uppgiven))

Vem är mest troligt pappa till barnet?

Hej alla! En kompis till mig är i en knivig situation. Hon födde just sitt barn men är osäker på vem som är pappan. Det finns 2 alternativ. 

15.11 första dagen i menstruationen. Mensen varade i 5 dagar. Dag 6 i cykeln, alltså den 20.11 hade hon ?sex? med kille nr 1. Använde ingen kondom och hade in den i slidan endast en gång. 

Hade sedan sex med kille nr 2: 25,26,27 och 28.11. 

Måndagen den 28.11 tog hon äl test som visade positivt. 27.11 lite stegring och 26.11 negativt. 

Nu har bebisen nyss fötts och det är omöjligt att se vem av dessa två som kan tänkas vara pappa? men frågan är HUR stor sannolikhet är det att det skulle vara kille nr 1? 

hon har regelbunden mens cykel på 28-29 dagar och tidigare äl alltid kommit på dag 14 eller 15 i cykeln (kollat med äl test varje månad) 

• Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?
  • Anonym (1)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-17 23:06:29 följande:
    Nope, alla beter ju inte sig som rövhål, däremot vill rövhål gärna tro att det är så för att normalisera sitt beteende.
    Jo någon gång gör alla människor fel, även du. Så enligt ditt eget resonemang så är även du själv ett rövhål.
  • Anonym (Bob)
    Anonym (1) skrev 2023-09-16 10:29:56 följande:
    Då är alla rövhål då, för alla gör någon gång moraliskt fel handlingar mot andra.
    Vad för handlingar tänker du att alla gör mot andra?
  • Anonym (1)
    Anonym (Bob) skrev 2023-09-18 09:47:39 följande:
    Vad för handlingar tänker du att alla gör mot andra?
    Moraliskt felaktiga handlingar som gör alla någon gång. Moral är väl visserligen upp till var och en så det är väl egentligen en smaksak vad det skulle kunna vara.
  • Anonym (Bob)
    Anonym (1) skrev 2023-09-18 10:10:05 följande:
    Moraliskt felaktiga handlingar som gör alla någon gång. Moral är väl visserligen upp till var och en så det är väl egentligen en smaksak vad det skulle kunna vara.
    I paritet med att bedra den man lever med?
  • Anonym (1)
    Anonym (Bob) skrev 2023-09-18 11:12:54 följande:
    I paritet med att bedra den man lever med?
    Ska jag avgöra vad som är paritet med det?

Varför skriver du förresten den man lever med? Är man inte ett rövhål om man bedrar en särbo?
  • Anonym (K)

?Din kompis? kan väl bara göra faderskapstest? Det är enda sättet att få veta säkert. Det är väl troligast att det är nummer 2 meen person jag känner blev gravid trots att det bara var några dagar efter mensen slutade och de körde avbrutet.. Så nummer ett är inte helt omöjligt. 

Undrar också verkligen varför man ligger med nån annan när man försöker bli gravid med sin partner? Låter ju som det eftersom du gjorde ägglossningstest? 

Pappan till min yngsta gjorde DNA-test, jag var 100% säker på att han var pappan men eftersom jag blev oplanerat gravid när vi fortfarande bara dejtade ville jag att han skulle göra det så att han också skulle vara 100% säker. Det bästa ?din kompis? kan göra är att göra ett test.

• Anonym (enkelt)
    Anonym (1) skrev 2023-09-18 11:33:09 följande:
    Ska jag avgöra vad som är paritet med det?

Varför skriver du förresten den man lever med? Är man inte ett rövhål om man bedrar en särbo?
    Men tanke på hur du duckar frågan så tolkar jag det som att även du förstår skillnaden mellan att fisa vid matbordet och vara otrogen Drömmer
  • Anonym (1)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-18 12:39:54 följande:
    Men tanke på hur du duckar frågan så tolkar jag det som att även du förstår skillnaden mellan att fisa vid matbordet och vara otrogen Drömmer
    Ingen har nämnt fisa vid matbordet men fortsätt du att låtsas som att det var det jag menade.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (1) skrev 2023-09-18 15:10:40 följande:
    Ingen har nämnt fisa vid matbordet men fortsätt du att låtsas som att det var det jag menade.
    Det är snarare du som låtsas som att alla "misstag" är lika mycket värda och duckar när någon ställer dig frågan.
  • Anonym (1)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-18 15:18:57 följande:
    Det är snarare du som låtsas som att alla "misstag" är lika mycket värda och duckar när någon ställer dig frågan.
    Vart skrev jag de är lika mycket värda? Jag frågar ju vad HAN menar om saken. Det verkar ju som att han tycker det har en betydelse om man lever ihop eller inte så det kanske är bra om jag fattar vad han menar egentligen innan jag försöker svara på någonting.
  • Anonym (Bob)
    Anonym (1) skrev 2023-09-18 15:49:17 följande:
    Vart skrev jag de är lika mycket värda? Jag frågar ju vad HAN menar om saken. Det verkar ju som att han tycker det har en betydelse om man lever ihop eller inte så det kanske är bra om jag fattar vad han menar egentligen innan jag försöker svara på någonting.
    Du gör dig bara dum, men ok, partner då.
    Vilka moraliska felaktiga handlingar begår alla?
    Du måste inte rabbla upp alla du kommer på, men några exempel vore bra när du kommer med ett sånt påstående.
  • Anonym (1)
    Anonym (Bob) skrev 2023-09-18 15:52:43 följande:
    Du gör dig bara dum, men ok, partner då.
    Vilka moraliska felaktiga handlingar begår alla?
    Du måste inte rabbla upp alla du kommer på, men några exempel vore bra när du kommer med ett sånt påstående.
    Jag tycker inte alls det är dumt att reagera på att du drar upp det som om det vore något som ger tyngd åt det omoraliska i att vara otrogen, eftersom en särbo som är otrogen kan såra människor lika djupt. Jag förstår inte vad det spelar för roll vad jag tycker är omoraliska handlingar, jag har ju precis skrivit det att moral är upp till var och en. Jag tycker det är meningslöst att jag ska sitta här och värdera vad som ska godkännas som omoraliskt och lika meningslöst att du ska värdera vad jag skulle ha känt mig sårad och sviken av, vilket jag antar att du tänker göra om jag nämner någonting. Otrohet är en av dem så åtminstone det kommer du väl godkänna. Är det vad du är ute efter, att godkänna och värdera vad just jag skulle känna som stora svek? Exempel på hur människor gjort mig illa? Eller mer allmänt vad som gör illa andra? Det tror jag att du redan vet och så anklagar du MIG för att spela dum.
  • Anonym (Bob)
    Anonym (1) skrev 2023-09-18 16:20:12 följande:
    Jag tycker inte alls det är dumt att reagera på att du drar upp det som om det vore något som ger tyngd åt det omoraliska i att vara otrogen, eftersom en särbo som är otrogen kan såra människor lika djupt. Jag förstår inte vad det spelar för roll vad jag tycker är omoraliska handlingar, jag har ju precis skrivit det att moral är upp till var och en. Jag tycker det är meningslöst att jag ska sitta här och värdera vad som ska godkännas som omoraliskt och lika meningslöst att du ska värdera vad jag skulle ha känt mig sårad och sviken av, vilket jag antar att du tänker göra om jag nämner någonting. Otrohet är en av dem så åtminstone det kommer du väl godkänna. Är det vad du är ute efter, att godkänna och värdera vad just jag skulle känna som stora svek? Exempel på hur människor gjort mig illa? Eller mer allmänt vad som gör illa andra? Det tror jag att du redan vet och så anklagar du MIG för att spela dum.
    Det är du som påstår att alla beter sig som rövhål och alla beter sig omoraliskt, och jag håller inte med.
    Därför skulle jag vilja ha ett exempel på det du påstår, men det är alltså omöjligt?
  • Anonym (1)
    Anonym (Bob) skrev 2023-09-18 16:37:23 följande:
    Det är du som påstår att alla beter sig som rövhål och alla beter sig omoraliskt, och jag håller inte med.
    Därför skulle jag vilja ha ett exempel på det du påstår, men det är alltså omöjligt?
    Nej jag har inte påstått det. Jag har påstått att det blir konsekvensen av ett sånt resonemanget, vilket jag inte sagt ett ord om ifall jag håller med eller inte.

Jag förstår förresten inte vad du ska med exempel till, om du inte har tänkt dig att du kommer försöka underkänna vad andra än du anser vara omoraliskt eller tar skada av.
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (1) skrev 2023-09-18 15:49:17 följande:
    Det är ju du som generaliserar om att otrohet är ett misstag och alla människor gör ju minsann misstag. Och nu spelar du dum och låtsas inte fatta frågan?
  • Anonym (hu)

Hej, du ljuger.
    Vissa saker går inte ihop.

Du fick mens den 15/11/2022 på en tisdag och hade mens i 5 sex dagar.
    Du säger att ni var på en klassträff och det var där det lilla sexet med kille nr 1 hände.
    20/11/2022 så hade ni kort sex då snoppen bara gick "in och ut" en gång.
    20/11 är en söndag och när har man klassträffer och super sig full på en söndag?
    Om du kom dit 19/11 på lördagen så hade du ju mens och binda fortfarande.

Du skrev citat "alltså den 20.11 hade hon ?sex?"
    Hur kan du inte veta om "du/hon" hade sex om du stoppa dom?
    Speciellt om du har fått det förklarat i efterhand och stoppade dom den dagen.
    Det låter jätte konstigt.

Kommer nu med "out the box thinking" och min teori för känner igen det här och datumen stämmer.

Kille nr 1 är din kille och ert förhållande var slut och skulle separera och det va killen som gjorde slut och du skulle flytta ut.

Kille nr 2 är nån annan du låg med för att försöka bli gravid så du kunde försöka få tillbaka kille nr 1 genom att bli gravid.

Börjar nått namn E så ska du va orolig för DNA hemmakit kommer.

Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?