• Anonym (Anonym (uppgiven))

Vem är mest troligt pappa till barnet?

Hej alla! En kompis till mig är i en knivig situation. Hon födde just sitt barn men är osäker på vem som är pappan. Det finns 2 alternativ. 

15.11 första dagen i menstruationen. Mensen varade i 5 dagar. Dag 6 i cykeln, alltså den 20.11 hade hon ?sex? med kille nr 1. Använde ingen kondom och hade in den i slidan endast en gång. 

Hade sedan sex med kille nr 2: 25,26,27 och 28.11. 

Måndagen den 28.11 tog hon äl test som visade positivt. 27.11 lite stegring och 26.11 negativt. 

Nu har bebisen nyss fötts och det är omöjligt att se vem av dessa två som kan tänkas vara pappa? men frågan är HUR stor sannolikhet är det att det skulle vara kille nr 1? 

hon har regelbunden mens cykel på 28-29 dagar och tidigare äl alltid kommit på dag 14 eller 15 i cykeln (kollat med äl test varje månad) 

• Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?
  • Anonym (Test)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-07 18:29:24 följande:
    Varför säger du så, när det går så lätt att göra privat nu och inte kommer i några papper? Är det man nr 2 - och det är det allra, allra troligaste - så är ju allt lugnt. Och ingen människa utom TS behöver någonsin veta att det fanns en tvekan. Hon måste bara riva sönder brevet från labbet i små, små bitar och spola ner dem i toaletten! Eller bränna brevet ordentligt! Det är inte bra om pappa nr 2 hittar det...
    Är du på riktigt? I tråd efter tråd kommer du med såna här råd, att liksom småmygla sig fram genom livet för att rädda sitt ansikte. Väldigt mkt hederstänk liksom. Vad är du för människa?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (enkelt) skrev 2023-09-07 18:17:45 följande:
    Oj, det var ett långt skratt det där... du måste vara helt slut, glöm inte andas.

Vad det finns för korrelation mellan att knulla runt hejvilt utan att ägna en tanke åt konsekvenser bakom ryggen på sin partner och föräldraskap? Enkelt... för att vara en bra förälder krävs lite impulskontroll och även förmåga att förstå risker och konsekvenser så man tex inte ger sin unge en kökskniv att leka med. Dessutom är det ju bra om man även har förmåga att sätta andras behov före sina egna så man tex inte lämnar ungen hemma själv med en påse chips och drar iväg och partar med kompisar.

Så problemet här är ju inte knullandet i sig som du verkar tro av någon märklig anledning. Problemet är bristen på impulskontroll, bristen på konsekvenstänkt och egoismen... typ hmmm vad kan hända om jag knullar runt med en annan snubbe bakom ryggen på in partner utan skydd... finns det risk att jag kan bli på smällen? Och vad händer då? Hur kommer det påverka min partner?

Och eftersom TS kompis bevisligen inte tänkte efter så mycket utan verkar tänkt mer med andra delar av kroppen så finns ju all anledning att ifrågasätta hennes förmåga till impulskontroll och konsekvenstänkt och därmed även hennes förmåga till föräldraskap.

Och nej, det är INTE en könsfråga, för skitbeteende är skitbeteende och en idiot är en idiot oavsett vilket kön personen har och att ta en idiot i försvar enbart för att personen har ett visst kön är ju oerhört fjantigt.
    Så att ha två sexuella kontakter på en månad kallar du "att knulla hejvilt"? Skulle du kalla en person som druckit två glas vin på en månad för en "hejdlös suput"? 

Eftersom du verkar så otroligt könsneutral, vad tycker du om kille nr.1 som är så jävla oansvarig och inte följer upp sina oskyddade ligg och potentiella gravida fd sexpartners? Kanske tur om han aldrig får veta nåt om saken, utifrån ditt resonemang är han säkert en gränslös galning som skulle lämna ungarna hemma med ett rör pringles för att dra ut och knulla hejvilt med diverse damer på löpande band. 
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-07 20:07:58 följande:
    Men hon kan väl inte berätta för barnet vem hens pappa är innan barnet är fött? Vad spelar der för roll? Du vet väl inte hur hennes liv ser ut, hur hon har mått eller hur graviditeten varit. Sluta vara så dömande!
    Spelar du dum, eller? Självklart ska hon berätta det för killarna. 
  • Valuta2019
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-07 18:29:24 följande:
    Varför säger du så, när det går så lätt att göra privat nu och inte kommer i några papper? Är det man nr 2 - och det är det allra, allra troligaste - så är ju allt lugnt. Och ingen människa utom TS behöver någonsin veta att det fanns en tvekan. Hon måste bara riva sönder brevet från labbet i små, små bitar och spola ner dem i toaletten! Eller bränna brevet ordentligt! Det är inte bra om pappa nr 2 hittar det...
    Så enligt dig så ska pappan aldrig få veta att han är en pappa. Hur kan man vara så elak? likaså barnen ska inte få lära känna sin pappa? man blir ju mörkrädd. jag hoppas verkligen att du inte jobbar med människor. 
  • Spucks
    Valuta2019 skrev 2023-09-07 20:46:21 följande:
    Så enligt dig så ska pappan aldrig få veta att han är en pappa. Hur kan man vara så elak? likaså barnen ska inte få lära känna sin pappa? man blir ju mörkrädd. jag hoppas verkligen att du inte jobbar med människor. 
    Var har personen skrivit det?
  • Anonym (XXX)
    Valuta2019 skrev 2023-09-07 20:46:21 följande:
    Nu missuppfattar du. Det är mest sannolikt att man nr 2 är pappan. När testet från det privata labbet har visat att det är så, behöver TS bara förstöra brevet från labbet, så behöver han aldrig få veta att man nr 1 funnits. Allt är bra. OM det ändå skulle vara man nr 1 som är pappan, så måste hon förstås berätta för alla inblandade.

Det viktiga är att inte gå genom samhällets faderskapstest i onödan, för om det ÄR man nr 2 finns det ingen anledning att han ska få veta om man nr1. Det förstör bara parets förhållande och samarbete som föräldrar. 

Det enda jag är intresserad av att veta är hur stor chans det är att kille nr 1 (fel pappa) är pappa till hennes barn. Allt annat är irrelevant

Ni har ingen aning om historien bakom allting och verkligen dålig stil att döma och trycka ner mamman i detta fall endast pga de få detaljer jag skrivit ut. 

• Anonym (Trött)
    Anonym (Anonym (uppgiven)) skrev 2023-09-07 21:19:16 följande:

Det enda jag är intresserad av att veta är hur stor chans det är att kille nr 1 (fel pappa) är pappa till hennes barn. Allt annat är irrelevant

Ni har ingen aning om historien bakom allting och verkligen dålig stil att döma och trycka ner mamman i detta fall endast pga de få detaljer jag skrivit ut. 

Utifrån de du beskriver är risken liten att kille nr.1 är fader till barnet. Men det kan ju inte uteslutas. Stort lycka till! 
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-07 21:30:02 följande:
    Utifrån de du beskriver är risken liten att kille nr.1 är fader till barnet. Men det kan ju inte uteslutas. Stort lycka till! 

Tack för relevant svar! 

• Anonym (Bob)
    Anonym (Anonym (uppgiven)) skrev 2023-09-07 21:19:16 följande:

Vilken historia kan rättfärdiga att man har sex med en annan men inte berättar det utan låter den andre mannen ta på sig ppparollen fast man faktiskt inte VET?
Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?