• Anonym (Anonym (uppgiven))

Vem är mest troligt pappa till barnet?

Hej alla! En kompis till mig är i en knivig situation. Hon födde just sitt barn men är osäker på vem som är pappan. Det finns 2 alternativ. 

15.11 första dagen i menstruationen. Mensen varade i 5 dagar. Dag 6 i cykeln, alltså den 20.11 hade hon ?sex? med kille nr 1. Använde ingen kondom och hade in den i slidan endast en gång. 

Hade sedan sex med kille nr 2: 25,26,27 och 28.11. 

Måndagen den 28.11 tog hon äl test som visade positivt. 27.11 lite stegring och 26.11 negativt. 

Nu har bebisen nyss fötts och det är omöjligt att se vem av dessa två som kan tänkas vara pappa? men frågan är HUR stor sannolikhet är det att det skulle vara kille nr 1? 

hon har regelbunden mens cykel på 28-29 dagar och tidigare äl alltid kommit på dag 14 eller 15 i cykeln (kollat med äl test varje månad) 

• Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?
  • Anonym (orion)
    Anonym (Anonym (uppgiven)) skrev 2023-09-07 21:19:16 följande:

Det enda jag är intresserad av att veta är hur stor chans det är att kille nr 1 (fel pappa) är pappa till hennes barn. Allt annat är irrelevant

Du måste nog ge mer information om man skall kunna ge en någorlunda trovärdig sannolikhets bedömning.

T.ex användes kondom/prevention under dom fyra samlagen med kille 2 och om inte av vilken anledning?

Om det användes kondom skulle jag gissa att sannolikheten blir 50-50 där sannolikheten för att ett oskyddat samlag tidigt i cykeln resulterar i graviditet är ungefär lika stor som den för fyra skyddade samlag på rätt tid i cykeln.

Om det inte användes kondom/prevention för att hon under längre tid försökt bli gravid med kille 2 utan att lyckas så blir sannolikheten nog över 50% för att det är kille 1. 

Om det inte användes kondom/prevention bara pga slarv vid just dessa fyra samlag är sannolikheten för att det är kille 2 övervägande stor.
  • Core
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-07 18:16:44 följande:
    Men i artikeln pratar dem om hypersexualitet. TS kompis verkar ha legat med två killar på en månad. Knappast att klassas som "promiskuösitet".
    Man som kvinna, är man otrogen, blir gravid och låter graviditeten fortlöpa utan att säga något är man inte förmögen att ha sunda relationer. Kan man inte det ger man barnet dåliga förutsättningar att bli frisk och glad i längden, man föder in en unge i osäkra förhållanden just för att man inte klarar av att ta ansvar för sina handlingar. = Dålig förälder 

Samma sak om en man skulle vara otrogen och göra en annan kvinna gravid, utan att sedan säga det. Man är verkligen omringad av idioter, ingen fråga om det 

Jag är f.ö otroligt imponerad över TS detaljkunskap om sin väninnas sexliv, måste ha en del anteckningar för att komma ihåg all datum  👍🏼
  • Anonym (Lila)

Så hon och hennes man försöker skaffa barn , därav tar hon ägglossningstester.
    Mitt i allt knullar hon med en annan man. Oskyddat dessutom.
    Jag säger inget mer, för detta hon gjort är nog så lågt man kan sjunka..    
    Som svar på frågan är hennes man mest troligt pappan, även om det inte går att helt utesluta den andra mannen.
    Synd om hennes man och barn oavsett. 

• Anonym (Lila)
    Anonym (Trött) skrev 2023-09-07 20:14:26 följande:
    Så att ha två sexuella kontakter på en månad kallar du "att knulla hejvilt"? Skulle du kalla en person som druckit två glas vin på en månad för en "hejdlös suput"? 

Eftersom du verkar så otroligt könsneutral, vad tycker du om kille nr.1 som är så jävla oansvarig och inte följer upp sina oskyddade ligg och potentiella gravida fd sexpartners? Kanske tur om han aldrig får veta nåt om saken, utifrån ditt resonemang är han säkert en gränslös galning som skulle lämna ungarna hemma med ett rör pringles för att dra ut och knulla hejvilt med diverse damer på löpande band. 
    "Två sexuella kontakter på en månad",  säger du?
    Visst.  Men har du helt missat att TS sedan ett tag tillbaka försöker skaffa barn med sin man, och har tagit ägglossningstest de senaste månaderna?
    Ändå knullar hon oskyddat med en annan man, mitt i "bebisverkstaden".  
    Det är inte riktigt jämförbart med att ha druckit två glas vin, precis...
  • Anonym (Test)
    Anonym (Lila) skrev 2023-09-08 00:53:41 följande:
    Visst.  Men har du helt missat att TS sedan ett tag tillbaka försöker skaffa barn med sin man, och har tagit ägglossningstest de senaste månaderna?
    Vilket inlägg säger att TS vän tar ältester?
  • Anonym (Tvillingmorsan)

TS, du skriver att det enda du vill veta är hur stor risken är att den andre mannen är pappa till barnet. Att allt annat är irrelevant.

Fast du fortsatte fråga även efter att du hade fått svar? Din kompis kille är troligen pappan, men säkert är det inte. Det finns en (liten) risk att det är den andre mannen.

Detta har redan skrivits i typ 10 inlägg. En fertilitetsläkare skulle svara samma sak.

Frågan är ju också vad din kompis tänker göra med denna information? Det är inte relevant skriver du, men det ingår ju i frågan. Det enda sättet att få veta SÄKERT, är nämligen faderskapstest. Det går inte att försäkra din kompis om att det är lugnt, hon behöver inte oroa sig. För det KAN vara den andre mannen, även om sannolikheten är liten. Men det har hänt förr att det inte har varit den man trott, eller den mest sannolika.

I en annan tråd skrevs om en kvinna som blev gravid efter ett enda samlag MED KONDOM. Hon var övertygad om att hennes ex var pappan. De hade gjort slut och strax efter hade hon ett ons där kondom användes.

Hennes ex krävde test och det visade sig att han INTE var pappan, utan den andre mannen. Hon försökte inte lura någon utan var öppen med att hon hade haft ett ons, men att de använt kondom.

• fornminne

Jag känner till ett liknande fall. Där handlade det om oskyddade samlag med två olika män (ej otrohet), men bara den ene mannen kring ägglossning. Kvinnan var därför övertygad om att han var pappan, men det visade sig vara den andre mannen. Detta är exakt samma situation som det TS beskriver.

Det är ingen idé att räkna på fingrarna, eller fråga om sannolikheter. Bara om det är helt uteslutet att någon skulle vara far. Så kan det vara om det har gått för lång tid, men här är det inte så. Måste man räkna datum och ägglossning för att försäkra sig, finns alltid en liten risk att det inte är som man tror eller önskar.

• Anonym (Petra)
    Anonym (Test) skrev 2023-09-08 01:04:37 följande:
    Vilket inlägg säger att TS vän tar ältester?
    I trådstarten..
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Lila) skrev 2023-09-08 00:53:41 följande:
    Jag dömer inte anonyma människor jag aldrig träffat utifrån knapphändig information på ett internetforum. Jag vet ingenting om hennes liv, om hennes omständigheter, hennes valmöjligheter. Jag tror också att det är väldigt förenklat och dömande att säga att hon automatiskt är en dålig förälder för att hon hade sex med någon hon inte är i en relation med. Världen är inte så svrtvit. Det har jag lärt mig av livet. Att tänka så är att sjunka lågt i min ögon. 
  • Agda90
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-07 11:59:47 följande:
    Ja, i den kommun där jag hade insyn, för ganska många år sedan nu, så hade familjerätten tillgång till familjejournalerna. De fördes över elektroniskt från sjukhuset. Och då kunde handläggaren se inte bara förlossningsdatumet utan även det beräknade förlossningsdatumet, och med ledning av det räkna fram ett konceptionsdatum. Det kanske har varit olika i olika kommuner.
    Då måste sjukvården ha frågat mamman om hon godkände att hennes journaler lämnades ut till familjerätten. Man får inte lämna ut uppgifter från journaler utan godkännande från den som journalen avser
Svar på tråden Vem är mest troligt pappa till barnet?