Katt kissat inne i flera år och jag gråter inombords dagligen för att tålamodet är slut..
Hej,
Jag vill börja med att tacka nej till kritik och spydiga kommentarer då detta är ALLVARLIGT problem för oss. Jag är även ny här på FL.
Vi köpte vår hankatt när han sägs vara 12 veckor gammal. Han var väldigt liten och dåvarande ägare var väldigt skum och efter något år tänkte vi att hon kanske inte ens kom ihåg när katten föddes. Han avmaskades, vaccinerades och undersöktes av veterinär samma vecka. Kastrerades vid 6 månaders ålder. Därefter har vi varje år varit på regelbunden veterinärbesök och vaccination trots att katten har alltid varit en innekatt. Katten är nu 6 år gammal och är fullt frisk.
Nu kommer vi alltså till problemet. Katten har kissat utanför kattlådan varenda dag, flera gånger om dagen i alla åren förutom det första året. Vi har alltså försökt med allt: byta sandsort och märke, byta låda, fler lådor, olika rengöringsmedel anpassat för kattkiss, flyttat på lådorna, konsulterat flera veterinärer, feliway i spray och eluttag flera omgångar genom åren, borrat i väggar för att även installera klättervägg som tar upp 2 väggar, skrivit till Jackson galaxy på Youtube live, flyttat till större och större bostäder, ställt matskålen där han kissar mest, plastfolie, aluminiumfolie, citrusfrukter osv osv. Vi har provat ALLT man kan tänka sig och fått tipsat om. Vi har stått ut med att torka upp kisset men nu orkar vi inte mer.. Vi har nu dessutom vårt första barn som är nästan 4 månader gammal. Vad mer kan vi göra????? Han kissar endast vid ytterdörren för tillfället och han gärna håller inne kisset för att sen gå och tömma blåsan där. Kattlådorna använder han för att bajsa i och ibland kissa. Vill även påpeka att kissbeteendet har inte ändrats av att vi har fått ett barn, alltså varken bättre eller sämre. Vi har en snäll bebis sen starten som verkligen nästan aldrig gråter eller skriker. Vi är väldigt lugna människor som inte gillar när det högljutt osv. Vi har bott flera våningar upp i lägenhetsbyggnad, marklägenhet, nu bor vi i ett radhus på 2 våningar. HJÄLP!!!
Och tack så mycket för att ni har orkat läsa hela inlägget..