Snälla ge mig råd gällande tvist med resebolag!
Jag maken och våra två barn bokade i somras en utlandsresa för över 45000 kr. vi bokade resan enbart för att det skulle finnas Bamseklubb och vår son älskar Bamse. När vi kommer fram får vi veta att det inte finns någon Bamseklubb. Bamse visade sig vid ett enda tillfälle på hela veckan.
Det som erbjöds var en kidsclub för 3-12 åringar. Otänkbart för oss att sätta vår 4-åring med särskilda behov tillsammans med 12-åringar. Enligt hemsidan vid bokning stod det klart och tydligt att bamseklubb skulle finnas för 3-5 åringar.
vi har tidigare rest med detta koncept och vet vad vi kan förvänta oss.
Hela resan blev förstörd då vår 4-åring grät varje dag och frågade varför bamse inte var där.
vi gjorde reklamation på plats och möttes av noll förståelse av guiderna för vår besvikelse. Hemma gjorde vi en reklamation och fick efter 8 veckor svar att de hade personalbrist och ville kompensera oss med 2500 kr. Ett hån enligt mig när vi betalat 45000 kr för resan som enbart bokades pga Bamseklubben som inte visade sig finnas. Det är hårt ihopsparade pengar för oss och vi har 8nte råd med en ny bamseresa.
Nu till min fråga. Vi har sagt till Tui att vi inte accepterar denna låga ersättning och kommer ta ärendet till Arn. Tui håller på och tjatar på oss att vi ändå ska ta emot deras kompensation innan Arn sagt sitt. Det känns som att vi håller på att bli lurade här, för visst ska man inte ta emot något om man skickar till Arn?
tacksam för hjälp. Vad hade ni gjort?