• Anonym (En till)

Skippa Aladdin-asken till jul

I år köper vi en ask från  Fazer istället. Farmor kommer få spader men det skiter jag i.

I år igen försvinner en pralin i Aladdin som var helt ok, Kakaokrisp. Den ersätts av jodgubbskrisp. Åter igen en som jag är allergisk emot, men i alla fall inte en nöt eller en äcklig kräm den här gången.

Hur känner ni om julens populäraste chokladask Aladdin?

• Svar på tråden Skippa Aladdin-asken till jul
  • Anonym (En till)
    sextiotalist skrev 2023-09-30 16:29:44 följande:

Det gjorde när de plockade bort min favorit, körsbär i likör.
    Det finns ingen kvar som jag gillar numera.
    Däremot finns det andra chokladaskar,  dyrare men mycket godare choklad 

Jag tror det finns några kvar som jag gillar i Aladdinasken fast det är ett tag sedan jag kollade. Förmodligen förra julen. Över lag tycker jag att Aladdin är ganska tråkig. Men gamlingarna när det är jul, va. Då ska allt vara som det alltid varit. Aladdin, grisfötter och lutfisk, annars "förstör man".
  • Anonym (En till)
    Anonym (,,,) skrev 2023-09-30 16:56:50 följande:
    Ännu en tråd som enbart skruvs för att starta någon slags diskussioner. Såt rött på de här nu för det är så uppenbart att det är någon/några som "planterar" dessa inlägg. De slutar alla med en fråga liknande den ovan. 

Jag hänger härinne för att delta i äkta trådar som är skrivna av riktiga människor och inte som någon slags uppdrag. 
    Men ursäkta då att man är en äkta människa med äkta nyfikenhet på världen och människor och deras åsikter och erfarenheter. Du kan låta bli att läsa och svara om du inte anser att andras åsikter och erfarenheter av mundana ting är ointressant.
  • Anonym (MF)
    Anonym (En till) skrev 2023-09-30 16:53:17 följande:
    Ungefär så är min farmor. Det ska vara så och därmed basta.
    Så ska de va Skrattande Asken är röd, blir inte mer jul än så Tomte
  • Anonym (allergiker deluxe)

Har slutat köpa den för minst 15 år sen.

Gå till en fin chokladbutik och köp några bra chokladkakor istället.

Michel Cluizel med kanderat apelsinskal är julig tycker jag.

Marou är en choklad från Vietnam som är supergod också, gjord på Trinitario-kakaobönan och helt säker för dem med glutenintolerans/veteallergi.

• Anonym (Grinchen)

Köper någon Alladin eller Paradis askarna längre? Alla goda praliner har ju bytts ut mot någon äcklig sliskig fyllning. Säkert för att det är billigare att tillverka. 

• Anonym (En till)
    Anonym (allergiker deluxe) skrev 2023-09-30 17:45:24 följande:

Har slutat köpa den för minst 15 år sen.

Gå till en fin chokladbutik och köp några bra chokladkakor istället.

Michel Cluizel med kanderat apelsinskal är julig tycker jag.

Marou är en choklad från Vietnam som är supergod också, gjord på Trinitario-kakaobönan och helt säker för dem med glutenintolerans/veteallergi.

Jag brukar köpa från en av chokladfabrikerna när jag lyxar till mig själv men som fattig student har jag inte så ofta råd att lyxa. Jag brukar varva mellan Malmö, Stockholm, Ejes, Åre och Göteborgs. Det är kanske inte de lyxigaste i världen men duger för mig.
  • Anonym (En till)
    RaYzLeR skrev 2023-09-30 17:47:06 följande:

Trillingnöten var den godaste pralinen. Synd att den försvann.

Du får göra egna.
  • Anonym (Kakaokrisp :()

Jag köper för traditions skull, och för att dom flesta ändå är goda även om antalet minskar för varje år. :/ Är inte särskilt traditionsenlig av mig alls annars, men är svag för just jul. 

Så synd att just den försvinner... och en till med jordgubb, varför då? Finns inte den där med jordgubbskräm kvar? Tyvärr blir alla som ersätts ersatta med äckligare alternativ. Värst just nu är väl ändå limekrämen... dom andra som inte är goda har ju iaf lite klass. 

• Norrut

Haha, komiskt att se folk skriva att de är allergiska mot Aladdin-asken när själva syftet med att de tog bort ALLA mina favoritbitar var för att göra den mer allergivänlig. Tack för ett gott skratt.

Svar på tråden Skippa Aladdin-asken till jul