• Fiffi11

Kreditkort jobb?

Jag behöver ett nytt kreditkort för utlägg på jobbet och behöver lite råd. Jag vill gärna samla poäng för att kunna resa men Amex funkar tyvärr inte att betala med på många av de ställena jag besöker i jobbet.

Kan betala lite per månad för att ha kortet, typ 100 spänn känns rimligt. Vet att Norwegian har gratis och har haft det förut men är ju trevligare att kunna åka till andra ställen 

• Svar på tråden Kreditkort jobb?
  • Anonym (Cash)

Kolla först vad som jobbet erbjduder eller rekomenderar

• Fiffi11

Vi har Eurocard men det funkar inte bra och jag har fått godkänt att byta till vad jag vill

• LFF

Vi har SAS Eurobonus privat samt Norwegian. Norwegian har vi mest för att de har vissa försäkringar som är bättre när man tex hyr bil och betalar med det kortet, inte så mycket för eventuella poäng. Poängsamlandet står just  Eurobonuskortet för. Vi har den enklaste varianten med MasterCard. Betalar 515kr/år och kort (vi har två sammankopplade kort).

• Fiffi11

tack, jag har funderat på det men blev lite skraj nu inför SAS framtid och allt vad det kan innebära. Å andra sidan är deras kreditkunder extremt viktiga så de lär premiumiseras

• LFF
    Fiffi11 skrev 2023-10-06 10:10:50 följande:

tack, jag har funderat på det men blev lite skraj nu inför SAS framtid och allt vad det kan innebära. Å andra sidan är deras kreditkunder extremt viktiga så de lär premiumiseras

Den stora skillnaden tror jag blir ju att man inte kommer kunna köpa billiga resor med Star Alliance-bolagen framöver utan istället blir det den nya koalitionen. Men det ligger ju en bit bort i tid ändå.
  • Ivar07

Pleo är riktigt smidigt om man är liten egenföretagare.

Kolla annars på typ Zmarta eller Blipwise vilket kreditkort som passar

Svar på tråden Kreditkort jobb?