• fräknarna

Tidig mens, vad hände?

Hej! Jag blir inte riktigt klok på vad som hände detta försök. 

Testad ÄL med CB, hade fast smiley 1 oktober (söndag) och fertilt sekret måndag, tisdag. Så antog ägglossningen var där 3 oktober tisdag. 
    Hade beräknad BIM 18 oktober. I lördags 14 oktober kom mensen. Alltså 4 dagar tidigt. Jag har aldrig haft så tidig mens, och det innebar endast 10-11 dagar efter ÄL. Något som inte går ihop?

Har testat negativt innan och efter mensen. 

Det här gör mig förvirrad om jag kanske inte släppte något ägg? Och när kan nästa ÄL tänkas bli nu. Såklart svårt att gissa. Förstår att jag borde tempa.

Är mest nyfiken om någon varit med om liknande och hur det gick? Jag tänker ju att tidiga mensen är någon sorts misslyckad graviditet men har haft så otroligt negativa test så vet inte vad som händer faktiskt. Men den 18e då BIM var har inte varit än, är det värt att testa mer? Är en riklig, vanlig mens liksom. 

• Svar på tråden Tidig mens, vad hände?
  • Anonym (Hanna)

Lutealfas kan ju variera. Det gjorde den för mig upptäckte jag när jag och sambon planerade barn. Hade aldrig haft längre än 11 dagar förut. Så när det gått 12 dagar antog jag att jag var gravid, men mensen dök upp på ÄL+13. Vilket aldrig hänt.. åtminstone inte som jag vet.

Sen verkar det inte som du tempar? Så ÄL kan ju ha varit dagen du fick fast smiley och alltså är mensen inte så tidig som du tror. 🥰 

• fräknarna

Tack! Du har nog helt rätt, det var också första gången jag använde det ÄL-testet och mycket möjligt att jag gjort något fel! Försöker få mer koll och nu inser jag att troligtvis var ÄL tidigare. Och därför inte prickat in det så som jag trott. Får mig att inse att det är dags att börja tidigare med aktiviteterna så att säga! Blir nästan mer förvirrande av apparna som säger sina förutspådda gissningar helt fel så tittar man på dom... men tack för du fick mig klarna i förvirringen!

• Anonym (Hanna)
    fräknarna skrev 2023-10-16 15:20:49 följande:

Tack! Du har nog helt rätt, det var också första gången jag använde det ÄL-testet och mycket möjligt att jag gjort något fel! Försöker få mer koll och nu inser jag att troligtvis var ÄL tidigare. Och därför inte prickat in det så som jag trott. Får mig att inse att det är dags att börja tidigare med aktiviteterna så att säga! Blir nästan mer förvirrande av apparna som säger sina förutspådda gissningar helt fel så tittar man på dom... men tack för du fick mig klarna i förvirringen!

Ja, det är bättre att gå efter ÄL-test. Oftast släpper ägget mellan 12-48 timmar efter positivt test. Så utgå hellre efter det än appar! 🥰 Stort lycka till!!

Svar på tråden Tidig mens, vad hände?