• MrsHoppas

ÄL test en vecka efter ÄL är precis under positivt?

Hej, hoppas kunna få lite proffsig hjälp här! 
    Enligt clearblues digitala ägglossningstest hade jag ÄL 12/10. 

Imorse tog jag ett graviditetstest (för jag kunde inte hålla mig..) som var negativt såklart. 
    Men nu nyss tog jag även ett ÄL test (graviditetskollens sticka) bara för att dubbelkolla hur det såg ut, och den linjen är ganska stark? 
    Den är ju inte helt positiv, men ska den vara så stark? Kan jag ha ÄL nu snart istället? 

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden ÄL test en vecka efter ÄL är precis under positivt?
  • Anonym (Lis)

ÄL-test kan vara starkare inför mens eller vid graviditet. Ett positivt ÄL-test är ju ingen garanti för att ÄL skett så kan även vara att ÄL inte skett än.

Så tyvärr inget du kan få svar på. Bara att vänta och se....

• Anonym (Nja)

12/10 var ju positivt som jag ser det. Svaga tester kan man få när som helst under cykeln, det betyder så klart inte att du håller på att få ägglossning fyra-fem gånger i månaden.

Stickor är dessutom usla. CB:s digitala är mycket bättre.

• Anonym (Nja)

Oj! Nu ser jag att det är de digitala du har använt!

Snälla ts, man ska INTE ta ut stickorna! De är totalt värdelösa att läsa av på det sättet!

• MrsHoppas
    Anonym (Nja) skrev 2023-10-19 16:34:01 följande:

Oj! Nu ser jag att det är de digitala du har använt!

Snälla ts, man ska INTE ta ut stickorna! De är totalt värdelösa att läsa av på det sättet!

Man måste ta ut den från grejen för man använder nya hela tiden i samma grej, för CB alltså :) men har skrivit på mitt papper också att det var en glad dubbe på CB den 11e, alltså maximal fertilitet. Utgår inte från strecken på CBs digitala.
  • Anonym (Hanna)

Jag skulle lita på Clearblues digitala. Efter att du fått positivt behöver du inte fortsätta testa.

• Anonym (Nja)
    MrsHoppas skrev 2023-10-19 16:49:08 följande:
    Man måste ta ut den från grejen för man använder nya hela tiden i samma grej, för CB alltså :) men har skrivit på mitt papper också att det var en glad dubbe på CB den 11e, alltså maximal fertilitet. Utgår inte från strecken på CBs digitala.
    Ja det var jag som såg fel på bilden, det är blandat både CB och vanliga. Jag har själv använt de där lila men såg helt knasigt iaf.
Svar på tråden ÄL test en vecka efter ÄL är precis under positivt?