• Lugnet1

Era konstigaste symptom på tidig graviditet?

Hej på er! 

Jag vill starta denna tråd för att jag är trött på att läsa om de mest vanliga symtom på graviditet, vill veta era märkligaste symtom! Helst det ni upplevde innan ni plussade och att ni faktiskt var bekräftat gravida. Jag tycker jag checkar majoriteten av de vanliga, dock väldigt missvisande när dom kan antyda på att ägglossning har varit eller att mens är på väg. 

Så slå till med de mest udda/konstiga/märkliga symtom ni hade! Ni kan även nämna de "vanliga" också 😊

Jag kan börja! Har t.ex. Haft en konstig ilning/smärta i EN tand, upplever ibland ett "tryck" i analen 🤔, kliande höger bröstvårta.. er tur! 

• Svar på tråden Era konstigaste symptom på tidig graviditet?
  • Lugnet1

För att förtydliga så vet jag inte om jag är gravid än, men vet att man kan googla febrilt på random symtom och aldrig hitta en träff så ville bara starta denna tråd 👍

• Lugnet1

Spammar min egna tråd här men glömde tillägga att jag har UVI, inte haft de på 10+ år. Skumt? Äter nu penicillin för de, selexid. 
    Sidotråd: har ni ätit penicillin under er tidiga graviditet och hur gick de för er?

• Anonym (Preggo)

Mitt tydligaste ?symtom? har varit frånvaro av några som helst symtom mellan ÄL och mens, (under pms kan det dyka upp lite vad som helst) MEN varje graviditet (3st, två missfall och nu halvvägs igenom en tredje där allt gått bra hittills) har jag blivit sjuk en vecka innan mens, första gången magsjuka+feber, andra halsfluss och tredje förkylning+feber. Tror egentligen att det är en slump men lite weird då jag hållit mig frisk i övrigt senaste året och samtliga sjukor dykt upp exakt på samma tidpunkt Tungan ute

angående din fråga om antibiotika: selexid är inga problem att äta under graviditet 

• felicityporter

Jag har alltid, så långt jag kan minnas, översaltat min mat. När jag äter mat adderar jag alltså kopiösa mängder salt i efterhand och tycker aldrig maten är tillräckligt salt. Tills min andra graviditet... Hade ingen aning om att jag var gravid men helt plötsligt kommenterade min dåvarande make att jag aldrig saltade maten längre och undrade var mina "saltberg" tagit vägen... Skitskumt, och vad som är ännu konstigare är att jag aldrig blev normal igen efteråt. Adderar fortfarande inget eller väldigt sparsamt med salt, trots att min andra son är 3 år nu.

• Anonym (Huff puff)

Jag har varit gravid 2 gånger och båda gångerna blev jag extremt andfådd redan innan jag plussade. Jag kunde gå i backar och trappor, spurta till bussen etc utan problem. Det var mer att när jag stannade så lät det som att jag sprungit ett maraton, så folk frågade om jag var OK. 

• Anonym (salt)

Alla mina tre graviditeter har visat sig på samma sätt, plötsligt kan jag inte känna smaken av salt. Innan vi fick veta om första graviditeten var vi och åt lunch på mcdonalds en dag. Jag saltade och saltade pommesen men tyckte fortfarande inte de var salta nog. Jag bad maken smaka för jag var övertygad om att något var fel på saltet. Han spottade och fräste av smaken (och han är normalt den av oss som föredrar saltare mat). Detta måste varit i alla fall 5-6 dagar innan jag plusade så väldigt tidigt i graviditeten.

• felicityporter
    Anonym (salt) skrev 2023-10-23 18:16:51 följande:

Alla mina tre graviditeter har visat sig på samma sätt, plötsligt kan jag inte känna smaken av salt. Innan vi fick veta om första graviditeten var vi och åt lunch på mcdonalds en dag. Jag saltade och saltade pommesen men tyckte fortfarande inte de var salta nog. Jag bad maken smaka för jag var övertygad om att något var fel på saltet. Han spottade och fräste av smaken (och han är normalt den av oss som föredrar saltare mat). Detta måste varit i alla fall 5-6 dagar innan jag plusade så väldigt tidigt i graviditeten.

Hahaha, fan va skumt! Jag blev precis tvärtom när jag väntade min andra! :D Jag var en kronisk översaltare innan!
  • Lugnet1

Haha vad roligt att känsligheten för just salt är så olika 😂😂 
    Andfåddheten får jag med, kan inte ens gå upp för trappan, knappt ens klä på mig haha och tung andning. Gud vad jobbigt att bli sådär sjuk!! Men ligger väl något i att kroppens immunförsvar blir lite försämrat under graviditet 🤔

• My871

Jag har varit gravid 6 gånger och tre av gångerna har jag fått sån mensvärk så jag legat dubbeltvikt i sängen och tryckt en kudde mot magen. Tagit Ipren och Alvedon i panik och tryckt upp en tampong inför nattens kommande blodbad, vilket sen aldrig kommit då. Smärtan har lagt sig och några dagar senare plussar jag. En graviditet hade jag sån hemsk halsbränna i tre dagar före jag plussade. Annars brukar brist på symtom vara första symtomet för mig Glad

• Anonym (K.s)

När jag blev gravid var mina symtom: vagel i ögat. Grejen är jag har läst om andra som haft samma haha! Hur skumt det än låter. Sedan hade jag gallsten. Loggade också i min Flo att jag kände pulsen i mitt tandkött haha! Tyckte det var himla märkligt! 

Svar på tråden Era konstigaste symptom på tidig graviditet?