• Anonym (Ten)

Skulle du helst vilja träffa nån som är 10 år yngre

eller 10 år äldre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du helst vilja träffa nån som är 10 år yngre
  • Anonym (jksa)

När jag frågar släktingar om råd kring den här typen av frågor brukar de ha bra svar

• Mandel

Nej.
    Vare sig 10 år yngre eller 10 år äldre.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Hin håle)

Inget av det men tenderar att träffa yngre. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Före 30 skulle jag hellre träffat någon som var 10 år äldre. Att dejta en tonåring eller 20-åring hade känts jättekonstigt. Inte heller lämpligt om personen var under 18 och jag var 10 år äldre.

Inte en chans att man är på samma nivå. Det är skillnad om båda är över 30, eller åtminstone över 25.

Nu är jag 47 och skulle - om jag mot förmodan blev singel igen - mycket hellre träffa någon som var 10 år yngre. 

Min man är tre år yngre för övrigt. Han var 30 när vi träffades, jag 33.

• Anonym (Ten)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-10-25 14:25:22 följande:

Före 30 skulle jag hellre träffat någon som var 10 år äldre. Att dejta en tonåring eller 20-åring hade känts jättekonstigt. Inte heller lämpligt om personen var under 18 och jag var 10 år äldre.

Inte en chans att man är på samma nivå. Det är skillnad om båda är över 30, eller åtminstone över 25.

Nu är jag 47 och skulle - om jag mot förmodan blev singel igen - mycket hellre träffa någon som var 10 år yngre. 

Min man är tre år yngre för övrigt. Han var 30 när vi träffades, jag 33.

Varför vill du hellre träffa en 10 år yngre nu? Varför ratar du äldre?

Jag skrev inte att jag ratar alla äldre. Jag skrev att jag HELLRE träffar någon som är 10 år yngre än 10 år äldre.

Män under 40 är ofta attraktivare än män över 50, men inte alltid förstås. Och för mig är frågan endast teoretisk, eftersom jag är lyckligt gift.

• Anonym (Ten)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-10-25 14:59:59 följande:

Jag skrev inte att jag ratar alla äldre. Jag skrev att jag HELLRE träffar någon som är 10 år yngre än 10 år äldre.

Män under 40 är ofta attraktivare än män över 50, men inte alltid förstås. Och för mig är frågan endast teoretisk, eftersom jag är lyckligt gift.

Jag ville bara höra för jag har blivit ifrågasatt av kvinnor när jag sagt att jag hellre vill träffa en 10 år yngre kvinna. Jag anklagas för att vara ytlig och jag borde tänka på ensamma singelkvinnor som blir ledsna för att de blir bortvalda. Män vill bara ha yngre.

Hur gammal är du då?

Men bry dig inte om vad andra tycker, du träffar vem du vill så länge det handlar om samtyckande vuxna.

• Anonym (..)

Inget av det.

Kan du sluta med din fixering vid åldrar, kaffedraken? 

Jag tror däremot inte ett dugg på att folk skulle ha som argument att man ska välja andra "för att de blir ledsna". 

Svar på tråden Skulle du helst vilja träffa nån som är 10 år yngre