Boendekostnad
Jag och min man (snart exman) är mitt i en separation. Vi bestämde oss i november förra året för att gå skilda vägar. Vi har varit bra vänner och bodde ändå ihop ett bra tag. Vi la ut vårt gemensamma hus till försäljning i april. Husförsäljning är ju inte det enklaste just nu och det tog ett antal visningar innan vi ens fick något bud. Jag fick en lägenhet i juni jag inte ville säga nej till plus att det kändes bra om en av oss hade ett okej boende för barnen om det plötsligt dök upp en budgivare. Nu är huset sålt och vi lämnar över nycklar om ca 1 månad. Idag sa min man att han tycker jag ska betala hälften av boendekostnaden för huset under de månaderna jag haft lägenhet och han betalat lånen för huset. Det blir ca 40000. Jag har ändå haft en hyra på 11000 under den tiden. På ett sätt förstår jag ju det eftersom huset fortfarande står på mig med. Men jag trodde vi var överens om att vi betalade för våra respektive boenden under den här tiden. Vi borde naturligtvis pratat om det här tidigare men hur tänker ni andra, vad är rimligt?