• Smurfananna

CB digital ältest

Hej, jag har alltid kört testlagrets ägglossnings stickor men bytte till Clearblue digital denna månad för att slippa tyda, men jag börjar få panik att jag har missat min ägglossning helt. med testlagrets så brukar jag plussa ganska starkt runt dagarna 19/20 i mens cykeln( min cykel brukar ligga runt 31-33 dagar). Jag har lyckats fått till en graviditet genom dessa & det var andra gången jag provade med Ältest, nu är jag inne på 2 helthjärtade  försöket igen efter graviditeten. & testade som sagt med CB nu & är på dag 20, men ingen glad gubbe än & jag har haft ÄL-flytningar sen måndags. Är det någon som aldrig fått glad gubbe på CB eller ska jag bara hoppas att min ÄL inträffar senare denna gång? Blir så ledsen när det blir en ring varenda gång.. & ska man köra 2 test om dagen? Har 6 test kvar & vill verkligen se en glad gubbe snart..
  • Svar på tråden CB digital ältest
  • Smurfananna

Kan tilläggas att jag inte började testa förens dag 18, eftersom att jag inte har så korta cykler.. kör även med rosenrot  Men de har bara hjälpt mig att korta ner mensen från 7 till 5 dagar..

• Ememem

Hur har det gått?

Jag har förstått det som att det är rätt viktigt att börja när man garanterat har låga LH nivåer, dvs så som de skriver i manualen, då det första testet alltid kommer vara negativt och sätter en baslinje för kommande test i den cykeln. Åtminstone med de avancerade digitala.

Börjar man för sent så kommer inte testet kunna läsa av höjningen eftersom basvärdet redan är förhöjt.

Jag testade denna månad att börja på cd 11, sen ta varannan dag, fram till jag får blinkande gubbe, sen varje dag. Nu misstänkte jag att min äl närmade sig så körde test både igår och idag trots att jag fick cirkel igår och fick nu blinkande idag.

Jag kör även med sådana enkla LH tester samtidigt.

• Smurfananna
    Ememem skrev 2023-10-29 08:20:06 följande:

Hur har det gått?

Jag har förstått det som att det är rätt viktigt att börja när man garanterat har låga LH nivåer, dvs så som de skriver i manualen, då det första testet alltid kommer vara negativt och sätter en baslinje för kommande test i den cykeln. Åtminstone med de avancerade digitala.

Börjar man för sent så kommer inte testet kunna läsa av höjningen eftersom basvärdet redan är förhöjt.

Jag testade denna månad att börja på cd 11, sen ta varannan dag, fram till jag får blinkande gubbe, sen varje dag. Nu misstänkte jag att min äl närmade sig så körde test både igår och idag trots att jag fick cirkel igår och fick nu blinkande idag.

Jag kör även med sådana enkla LH tester samtidigt.

Ingen glad gubbe ännu, dag 22 i cykeln nu. Jag kör dom vanliga digitala bara & de stod att man skulle börja testa på dag 17 i cykeln & jag började testa på 18.. Vi sexade till dag 18 + dag 21 så vi har prickat in utifall ÄL var i dagarna jag tänkte att jag testar slut på testen, har 3 kvar så jag kör ett test i eftermiddag & 2 imorgon. ÄLflytningarna är dock så gått som borta nu :( Om vi inte lyckas denna cykel kanske jag borde köra enkla LH tester & digitala nästa kommande cykel då, för på något sett kändes de bara jobbigt och inte kunna se stegringen på testen, fick bara stress av att köra med digitala. Haha

men kör du ett test om dagen eller 2? Är rädd missa stegringen i & med att det är första gången jag kör med CB
  • Smurfananna

Min ÄL var framskjuten & ÄL testet gav glad gubbe dag 22. Vi hade samlag dagen innan glad gubbe & dagen efter. Nu hoppas vi på att ett frö ligger & gror Oskyldig

Svar på tråden CB digital ältest