• Anni89

Bim december 2023

Hoppar in här! Har lång cykel så hann inte med någon bim i november tyvärr. Fick positivt äl-test igår och idag så bim borde bli 7/12. Andra barnet och tredje försöket, men första försöket som vi lyckats pricka äl! Första barnet blev till på första försöket så självklart har man lite för höga förhoppningar..!

• Anni89
    Bambibambi skrev 2023-11-29 10:58:03 följande:

Hallå, när jag läser på förpackningen så tolkar jag det som att "starkt pos = äl inom 12-24h", men är 99% säker på att äl var igår för den äl värk jag hade. Och en vän till mig säger att om testet visar som mitt (nedan) så har äl troligen redan varit och ägget är påväg ner?? Hur tolkar ni??
    //

Jag fick positiva äl-test efter äl denna månad! Vet att äl var 21/11 för min temp höjdes den 22/11. Jag fick dock positivt äl-test både 22/11 och 23/11. Ställde då samma fråga som du i den bim-gruppen och visade sig att en annan upplevt samma sak två månader i rad. Har inte hittat så mycket när jag googlat men tydligen finns det dom som visar positivt i flera dagar och då är det det första positiva testet man ska räkna ifrån. Men det kan ju stämma för dig, värken kan ju komma någon dag innan tänker jag. Rekommenderar att tempa om du vill veta med säkerhet!
  • Anni89

Fick mens igår kväll så blev tyvärr inget denna månad. Känns tungt såklart. Får hoppas på januari! 

Svar på tråden Bim december 2023